Alfa Romeo 147
Inca de la primul contact pe care l-am avut cu Alfa Romeo 147 – in octombrie 2001, odata cu lansarea mondiala de la Monte Carlo – am banuit ca aceasta masina va avea un cuvant greu de spus in segmentul compact premium.
Tot atunci estimam ca ar fi extrem de probabil ca Alfa 147 sa intruneasca sufragiile juriului Car Of The Year, pentru a deveni Masina Anului 2001 in Europa. In ambele cazuri am avut dreptate. 147 a obtinut 238 de puncte la competitia europeana, invingand adversari de calibru greu, precum Ford Mondeo, Audi A2, Mercedes Clasa C si Opel Corsa.
Pe de alta parte, cu cateva saptamani inainte ca modelul sa ajunga in showroom-uri si sa se inceapa comercializarea propriu-zisa, compania italiana a inregistrat 20.000 de comenzi ferme pentru 147. De altfel, in 2001, productia lui Alfa Romeo 147 a fost suplimentata de doua ori, situatie nemaiintalnita pana acum in industria auto europeana.
Astfel inarmata si galonata, „baby Alfa” incepe cel mai dur test din cariera ei. Spunem asta pentru ca viata cu gropile, sinele de tramvai, praful si traficul „dens” din Bucuresti, reprezinta o adevarata proba de foc pentru o masina, indiferent cat de celebra si tehnologizata ar fi ea. Deja am parcurs cateva mii de kilometri la volanul Alfei si pana acum nu avem nici un motiv sa credem ca nu va trece si acest examen, oricat de dur ar fi el.
Subiectul testului nostru este modelul de varf, mai precis Alfa Romeo 147 echipata cu motor de 2000 cmc si 150 CP, in versiunea de echipare Distinctive. Dotarile standard ale acestei variante de echipare sunt extrem de generoase, Alfa 147 Distinctive asigurandu-si pasagerii cu sisteme ABS si EBD (distributie a fortei de franare intre punti), VDC (versiunea italiana a sistemului ESP, responsabil cu asigurarea stabilitatii masinii in situatii dificile), sase airbag-uri (frontale, laterale si cortine gonflabile) jante din aliaj usor, computer bord, cruise control, proiectoare de ceata, geamuri si oglinzi electrice, sistem de climatizare automat si radio cu CD.
Dupa cum vedeti, o lista de echipamente impresionant de lunga, ce poate fi folosita cu succes pentru exercitiile de memorare. In plus, noi am atentat si la lista de echipamente optionale, pentru a ne echipa „jucaria” cu vopsea metalizata – 222,5 Euro, tapiterie din piele – 1170 Euro si trapa electrica – 712 Euro. Toate aceste preturi includ toate taxele si TVA, ceea ce dovedeste ca italienii isi merita pe deplin reputatia de constructori cu preturi competitive, chiar si atunci cand vorbim de marci premium.
Cu atatea sisteme dar si gratie platformei imprumutata de la sora mai mare 156, condusul lui 147 este o reala placere. Masinuta sta foarte bine pe sosea la orice viteze, ii place teribil in curbe, chiar si pe ploaie, astfel ca trebuie sa fii deosebit de „capabil” ca sa o faci sa derapeze. Manevrabilitatea si confortul sunt excelente, chiar daca unii fani ai Alfei s-ar putea plange ca suspensiile nu sunt la fel de tari ca la sora mai mare. Pe undeva este bine, pentru ca denivelarile drumului sunt ceva mai bine filtrate. Are frane cat trebuie, buna vizibilitate fata si laterala, dar mai modesta la spate, pentru ca atat permite luneta ce respecta un design „musculos” ca al lui 147.
Design-ul interior respecta nota dinamica si multumita materialelor de calitate avem o masina care se poate bate de la egal la egal cu modelele premium germane. Noul bord, desi aminteste de 156 are o identitate proprie. Cele trei cercuri intrepatrunse si „ascunse” cu inteligenta in spatele volanului sunt nu doar vizibile, ci chiar spectaculoase. Limba italiana ramine la moda, putand pe tabloul de bord citi indicatii de genul „giri X 1000” sau „Aqua C”. Nu lipseste nici volanul in trei spite, si nici ornamentele cromate.
Postul de conducere are o ergonomie excelenta, scaunul soferului dispunand de suficiente reglaje pentru a putea gasi o pozitie de condus convenabila. In plus, functionarea levierului schimbatorului de viteze este exemplara, un progres urias chiar si fata de cel care echipeaza modelul 156. Avem curse scurte si precise, cu o timonerie care merge „unsa”, fara sa „agate”, ceea ce permite soferului sa exploateze la maxim potentialul motorului.
Acestea fiind spuse, nu ramane decat sa uram succes Alfei la acest test si sa ne rugam sa nu ne faca probleme sau sa ne consume prea multa benzina. Ne mai intalnim la raportul de 10.000 de km!
Sursa: www.autoshow.ro