Alexandra şi Daiana – Transferurile anului 2007 de la Ştirile Sport.ro!
– Cînd ţi-ai dat seama că ai talent ca şoferiţă?
Cred că e prea mult spus şi talent şi şoferiţă profesionistă. Mă descurc la volan, fac faţă cu brio traficului şi reuşeşc să nu fiu înjurată sau claxonată de ceilalţi şoferi. Dar de aici şi pînă la a fi şoferiţă profesionistă… e cale lungă!
– Care a fost cel mai greu traseu pe care l-ai ales în cariera de copilot?
Nu ştiu dacă cel mai greu, dar, cu siguranţă, cel mai important a fost Raliul Hunedoarei şi asta pentru că probele au fost foarte dificile. Norocul meu a fost că, fiind din Deva şi mergînd ani la rînd să văd competiţia, ştiam aproape cu ochii închişi serpentinele şi proba specială, avantaj care mi-a spulberat în mare parte emoţiile.
– Şi ce a fost cel mai periculos?
La una dintre probe, la coborîre, am rămas fără viteza a doua… dar am reuşit să terminăm cu bine.
– Ce face, mai exact, un copilot?
Primul lucru care se face e recunoaşterea traseului împreună cu pilotul, faza în care se scrie, se verifică de două ori pe traseu, iar apoi se rescrie varianta finală pentru cursă. În timpul cursei, pe lîngă dictarea propriu-zisă, copilotul îl atenţionează pe pilot în ceea ce priveşte viteza cu care intră în viraje şi are grijă ca, orice s-ar întîmpla, pilotul să rămînă calm şi concentrat doar asupra traseului. În anumite cazuri… coboară din maşină pentru a direcţiona vacile de pe mijlocul drumului. Se mai întîmplă şi astfel de lucruri! În cursă, copilotul este practic centrul de comandă. În rest, se ocupă de echipamente şi de alte detalii ce ţin de maşină, bannerele din parcul auto şi aşa mai departe.
– Cum te menţii în formă?
Încă mai profit de gena bună şi în rest… cu mult dans şi sport.
Încă mai profit de gena bună şi în rest… cu mult dans şi sport.