Cauti prin ziare o oferta buna pentru cumpararea unei masini? Pentru a te scuti de necazul unor deplasari inutile, noi iti dezvaluim ce trebuie sa il intrebi, la telefon, pe vanzator astfel incat, sa iti formezi o idee despre masina pe care vrei sa o cumperi
Iata care sunt intrebarile:
1. De ce vinzi masina?
Daca vanzatorul raspunde: „Fiindca vreau sa scap de ea”, poti sa treci la alta masina, asta in cazul in care nu vrei sa cumperi o rabla. Daca iti lasa impresia ca nu stie prea bine de ce vinde masina, dandu-ti raspunsuri de genul: „am nevoie de bani”, „nu mai am nevoie de ea” sau „vreau sa imi iau alta” ar fi cazul sa treci si la alte oferte.
2. Cati kilometrii are la bord?
O masina uzata se cunoaste si dupa kilometrii parcursi, ajutandu-te astfel sa ii determini si valoarea, ceea ce constituie un lucru foarte important la negociere. Daca, eventual, vezi masina si kilometrajul indica un numar ridicat de kilometri parcursi sau atunci cand pornesti masina iti dai seama ca acesta este blocat ar fi bine sa treci la alta masina.
3. Care este starea masinii?
Ai grija ca atunci cand adresezi intrebarea, aceasta sa para neutra. In acelasi timp fii foarte atent la raspunsul pe care vanzatorul ti-l ofera. Tu stii la ce fel de probleme poti face fata. De aceea pune-i intrebari cat mai precise asupra conditiei structurale si mecanice a masinii.
4. Ce dotari are?
Afla care sunt dotarile suplimentare si in ce fel influenteaza valoarea masinii. In cazul in care nu doresti aceste dotari, intereseaza-te daca se poate renunta la ele si daca aceasta renuntare are ca efect reducerea pretului.
5. Esti primul proprietar?
Ideal, ar fi ca cel de la care cumperi masina sa fie primul posesor. Faptul ca este primul proprietar te poate ajuta sa obtii mai multe informatii folositoare despre masina.
6. Masina a fost implicata in vreun accident?
O intrebare esentiala. Masinile care au fost implicate in accidente chiar daca au fost reparate bine, nu iti mai ofera siguranta si pica mult mai repede decat o masina de aceeasi varsta si „curata”.
Daca vanzatorul iti spune la telefon ca nu a fost lovita, iar atunci cand te duci sa o vezi iti dai seama ca te-a mintit este bine sa pleci imediat. Chiar daca el va incerca sa isi justifice minciuna cu ceva de genul: „masina este foarte buna, insa nu v-am spus adevarul la telefon, pentru ca altfel nu mai veneati sa o vedeti”, nu te indupleca sa mai stai la discutii, cu siguranta el iti ascunde ceva.
7. Ai vreo inregistrare a reparatiilor pe care i le-ai facut?
Un proprietar care este destul de meticulos sa tina o astfel de inregistrare sau care este clientul fidel al unui anume service, reprezinta garantia faptului ca masina a fost bine intretinuta si deci merita sa ii acorzi atentie.
8. Cat ceri pe ea?
Felul in care iti raspunde este esential. Daca iti raspunde cu un suras sau pe un ton rugator inseamna ca pretul initial poate fi negociat.
Mirel MIRCEA