Al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu este aproape finalizat
„Ne apropiem cu pași repezi de finalizarea celui de-al doilea pod, și sperăm ca într-o lună, o lună jumătate acesta să fie redat circulației. În prezent, se toarnă betonul și se lucrează la hidroizolație, iar săptămâna viitoare se va turna asfaltul și va fi definitivată vopsitoria arcelor metalice. Au început deja testele de încărcare, astfel încât pasajul să respecte cerințele din proiect. Sunt mulțumit de ritmul lucrărilor și este important de menționat că au trecut doar patru luni de la începerea lucrărilor la cel de-al doilea pod și iată că acum acesta este finalizat în proporție de 95%. Finalizarea Pasajului Mihai Bravu reprezintă un pas important în creșterea capacității de trafic pe inelul principal”, a explicat Primarul General, care a subliniat faptul că beneficiari sunt, în primul rând, cei peste 600.000 de bucureșteni din patru mari cartiere (Berceni-Olteniței, Baltă Albă, Pantelimon și Colentina), care vor avea astfel legătura cu zona de Nord a orașului (Aeroport Otopeni și spre Valea Prahovei), dar vor avea și alternative fata de inelul interior, fapt care creează implicit și decongestionarea în zona centrală.
Concret, Pasajul Mihai Bravu rezolvă subtraversarea a două puncte esențiale – Splaiul Unirii și Dâmbovița pe de-o parte, iar pe de cealaltă parte, intersecția Mihai Bravu cu Calea Văcărești, realizând continuitatea traficului, în corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piața Sudului.
În ceea ce privește lucrările de la pasajul Piața Sudului, Primarul General a declarat că „în prezent se lucrează la devierea rețelelor edilitare, deja pereții mulați aferenți rampei Văcărești (pe sensul Nitu Vasile) sunt realizați în proporție de 80%, și se lucrează în paralel la primul dintre cele patru pasaje pietonale”.
Pasajul Mihai Bravu presupune realizarea a două poduri supraterane paralele pe direcția Inelului Principal de Circulație (Șoseaua Mihai Bravu, Calea Văcărești), de câte doi benzi de circulație pentru fiecare sens.
Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu), finalizat anul acesta, în luna iunie, are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Văcărești). Lățimea celor două poduri este de 7,80 m. Cele două pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/Raul Dâmbovița, precum și intersecția Prelungirea Șoselei Mihai Bravu cu Calea Văcăreștilor.
Inelul principal de circulație din care face parte și acest pasaj include: Pasajul Basarab – Bd. Nicolae Titulescu – Pasajul Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara – Sos. Ștefan cel Mare – Sos. Mihai Bravu – Calea Văcărești – Sos. Olteniței – Sos.Viilor – Bd. Tudor Vladimirescu – Sos. Panduri – Bd. Geniului – Sos. Grozăvești – Pasaj Basarab).