Cu siguranta vrei ca masina ta sa „mearga struna” si sa nu te lase cand iti este lumea mai draga. Acorda atentie amanuntelor, pentru ca in mod sigur vei descoperi probleme care merita luate in seama. Iata ce trebuie sa verifici pentru a evita eventualele defectiuni.
1. Franele
Nu este nici o surpriza ca primul loc pentru siguranta ta si a masinii il ocupa sistemul de franare. Daca mecanicul te avertizeaza ca discurile sunt subtiate, ca pedalele sunt lasate prea jos sau ca sistemul hidraulic are scurgeri, repara-le imediat.
2. Directia
Un sistem de directie uzat este un pericol pentru tine si masina. In plus, el determina uzura prematura a pneurilor. Reparatiile care trebuiesc efectuate imediat sunt: reglarea sau schimbarea rulmentilor, a pivotilor, fixarea levierelor pe fuzete sau a casetei de directie.
3. Uleiul
Schimbarea uleiului de motor la fiecare 5.000 de km parcursi prelungeste viata motorului si mentine autovehiculul intr-o stare de functionare optima. De asemenea, schimbarea frecventa a uleiului pentru transmisii, te ajuta sa previi o revizie generala a sistemului de transmisie. Schimbarea bianuala a lichidului de frana este adesea ignorata, insa, efectuarea sa, te ajuta sa economisesti o suma importanta de bani, deoarece previne dereglarea sistemului de franare.
4. Cureaua de transmisie
Producatorii de automobile recomanda schimbarea curelei de transmisie dupa ce s-au parcurs intre 90.000 si 130.000 km. Este bine ca atunci cand cumperi masina sa te interesezi cand trebuie schimbata cureaua, pentru ca fiecare masina are un anumit standard. Neschimbarea ei la perioada recomandata poate avea consecinte grave asupra motorului.
5. Pompa de apa
Aceasta „cade” atunci cand cuzinetii merg prost, defectiunea facandu-se simtita prin sunete zgomotoase. Este imposibil de spus, cu precizie, cat timp mai rezista pompa dupa ce se aud acele zgomote, insa adesea cedeaza dupa 100 – 200 km.
Mirel MIRCEA