Afla totul despre sezonul 2010 al Campionatului Mondial de Formula 1!

Apropo.ro / 12.03.2010, 00:00
Revenirea lui Michael Schumacher la Mercedes GP este evenimentul principal al sezonului 2010 din campionatul de Formula 1, ce incepe in acest weekend.

Piata pilotilor a fost mai agitata ca oricand in aceasta pauza
competitionala, cauzele principale ale fenomenului fiiind
cooptearea unor noi echipe in F1 dupa retragerea Toyota si BMW,
trecerea lui Fernando Alonso la Ferrari, a lui Jenson Button la
McLaren si revenirea lui Michael Schumacher.

Mercedes GP a facut cea mai spectaculoasa
mutare
, prin angajarea, pentru trei ani, a
celui mai titrat pilot din istoria Formulei 1, germanul Michael
Schumacher (41 de ani), retras din activitate la sfarsitul anului
2006.

O revenire in competitii a lui Schumacher ar fi trebuit sa aiba loc
vara trecuta. Germanul ajunsese la un acord cu Ferrari pentru a-i
lua locul lui Felipe Massa in cursele ramase pana la finalul
anului, dupa ce pilotul brazilian a fost ranit grav intr-un
accident produs la MP al Ungariei. In final, Schumacher a fost
fortat sa renunte, dupa ce medicii i-au recomandat sa nu-si reia
activitatea, din cauza problemelor la gat pe care le acuza dupa ce
a cazut de pe motocicleta, in februarie 2009, pe un circuit din
Spania.

Schumacher, refacut total acum, va fi coleg la Mercedes cu tanarul
Nico Rosberg, fost la Williams, dar si cu Nick Heidfeld, ultima
oara la BMW-Sauber, care va fi pilot de rezerva.

Calendarul sezonului 2010 al Campionatului Mondial de Formula 1
cuprinde 19 etape, fata de 17 in anul precedent, diferenta fiind
data de introducerea a doua noi Mari Premii, cel al Coreei de Sud,
o premiera pentru Marele Circ, si cel al Canadei, revenit dupa un
an de pauza.

Prima etapa a Campionatului Mondial de Formula 1 – Marele Premiu
al Statului Bahrain – poate si vazuta la TVR, duminica, incepand cu
ora 13:55. Comentatori vor fi Victor Bonifaciu si Mihai
Alexandrescu.

Cele 19 etape ale CM de Formula 1 sunt
urmatoarele:

Etapa 1: 12 – 14 martie – Marele Premiu al
Bahrainului (Sakhir)

Circuitul de F1 din Bahrain

Circuitul de la
Bahrain

Etapa a 2-a: 26-28 martie – Marele Premiu al
Australiei (Melbourne)
Etapa a 3-a: 2-4 aprilie – Marele Premiu al
Malaysiei (Kuala Lumpur)
Etapa a 4-a: 16-18 aprilie – Marele Premiu al
Chinei (Shanghai)
Etapa a 5-a: 7-9 mai – Marele Premiu al Spaniei
(Barcelona)
Etapa a 6-a: 13-16 mai – Marele Premiu al Statului
Monaco (Monte Carlo)
Etapa a 7-a: 28-30 mai – Marele Premiu al Turciei
(Istanbul)
Etapa a 8-a: 11-13 iunie – Marele Premiu al
Canadei (Montreal)
Etapa a 9-a: 25-27 iunie – Marele Premiu al
Europei (Valencia)
Etapa a 10-a: 9-11 iulie – Marele Premiu al Marii
Britanii (Silverstone)
Etapa a 11-a: 23-25 iulie – Marele Premiu al
Germaniei (Hockenheim)
Etapa a 12-a: 30 iulie-1 august – Marele Premiu al
Ungariei (Budapesta)
Etapa a 13-a: 27-29 august – Marele Premiu al
Belgiei (Spa-Francorchamps)
Etapa a 14-a: 10-12 septembrie – Marele Premiu al
Italiei (Monza)
Etapa a 15-a: 24-26 septembrie – Marele Premiu al
statului Singapore (Singapore)
Etapa a 16-a: 8-10 octombrie – Marele Premiu al
Japoniei (Suzuka)
Etapa a 17-a: 22-24 octombrie – Marele Premiu al
Coreei de Sud (Yeongam)
Etapa a 18-a: 5-7 noiembrie – Marele Premiu al
Braziliei (Sao Paulo)
Etapa a 19-a: 12-14 noiembrie – Marele Premiu al
Abu-Dhabi (Yas Marina)

Cele mai importante modificari ale
regulamentului

Federatia Internationala de Automobilism continua in 2010 planul
sau de restructurare a Formulei 1, in scopul de a face acest sport
mai putin costisitor, dar mai sigur, mai spectaculos si mai
echilibrat.

Cea mai importanta modificare o reprezinta renuntarea
dupa 17 ani la alimentarea monoposturilor in timpul
curselor.
Aceasta schimbare a avut ca rezultat
reproiectarea masinilor la dimensiuni sporite, pentru a face loc
unui rezervor de benzina de circa 240 de litri, de aproximativ doua
ori mai mare decat in 2009.

Monopostul Renault

Monopost
Renault

Pilotii vor continua sa intre la
standuri in timpul curselor pentru schimbarea cauciucurilor, in
conditiile in care si in acest an vor fi obligati sa utilizeze doua
compozitii de pneuri de uscat pe durata unui Grand Prix,
estimandu-se ca aceasta actiune ar putea fi facuta acum in mai
putin de patru secunde.

FIA a decis si cresterea greutatii minime a monoposturilor
de la 605 la 620 kilograme.
Inainte, pilotii mai inalti si
mai grei intampinau dificultati in a putea evolua in masini
echipate cu sistemul KERS fara ca acestea sa depaseasca limita de
605 kilograme si din acest motiv ei renuntau sa-l mai
foloseasca.

Latimea pneurilor fata a fost redusa de la
270 milimetri la 245, in scopul eliminarii diferentelor de aderenta
intre rotile din fata si cele din spate,
aparute odata cu
introducerea slick-urilor, in 2009.

Monoposturile vor fi cu aproximativ 100 de kilograme mai grele la
start, decat cele de anul trecut, astfel ca Bridgestone, furnizorul
oficial de cauciucuri in Formula 1, va oferi pneuri cu o compozitie
mai dura decat in sezonul precedent. Pilotii vor avea dreptul in
2010 sa utilizeze numai 11 seturi de pneuri de uscat in cele trei
zile ale unui Mare Premiu, fata de 14 anul trecut, iar driver-ii
care evolueza in repriza a treia a calificarilor vor fi obligati sa
plece in cursa cu cauciucurile folosite in „Q3”.

Pe plan sportiv, FIA a adoptat un nou sistem de punctaj,
inspirat din MotoGP
, in scopul recompensarii mai bune a
pilotilor care castiga curse. In acelasi timp, numarul de piloti
care acumuleaza puncte a fost marit de la opt la zece, dupa ce
grila a fost extinsa de la 10 la 12 echipe. Astfel,
castigatorul cursei va fi premiat cu 25 de puncte, locul 2
cu 18, locul 3 cu 15, locul 4 cu 12, locul 5 cu 10, locul 6 cu 8,
locul 7 cu 6, locul 8 cu 4, locul 9 cu 2 si locul 10 cu un
punct.
Sistemul de punctaj din Formula 1 nu mai fusese
modificat din 2003.

In cadrul antrenamentelor de vineri, pilotul de rezerva poate rula
pe masina unui titular, folosind motorul si cota de pneuri alocate
acestuia. In timpul unui sezon, fiecare echipa poate folosi patru
piloti. Daca un team doreste sa inlocuiasca un pilot, o poate face
pana la startul sedintei de calificari.
In ultimul an si jumatate, trei dintre cei mai importanti
constructori de automobile din lume, Honda, Toyota, BMW, au decis
sa puna capat participarii lor in Marele Circ, dupa ce criza
economica a lovit puternic industria auto, astfel ca FIA a fost
nevoita sa admita noi echipe in aceasta competitie.

Echipele care vor participa in sezonul
2010 al CM de Formula 1 sunt:

McLaren-Mercedes
Motor: Mercedes-Benz FO 108X;
Piloti:
1. Jenson Button (Marea Britanie, 30 de ani);
2. Lewis Hamilton (Marea Britanie, 25 de ani).

Mercedes
GP

Motor: Mercedes-Benz FO 108X;
Piloti:
3. Michael Schumacher (Germania, 41 de ani);
4. Nico Rosberg (Germania, 24 de ani).

Red
Bull

Motor: Renault RS27-2010;
Piloti:
5. Sebastian Vettel (Germania, 22 de ani);
6. Mark Webber (Australia, 33 de ani).

Ferrari
Motor: Ferrari 056;
Piloti:
7. Felipe Massa (Brazilia, 28 de ani);
8. Ferando Alonso (Spania, 28 de ani).

Williams
Motor: Cosworth CA2010;
Piloti:
9. Rubens Barrichello (Brazilia, 37 de ani);
10. Nico Hulkenberg (Germania, 22 de ani).

Renault
Motor: Renault RS27-2010;
Piloti:
11. Robert Kubica (Polonia, 25 de ani):
12. Vitaly Petrov (Rusia, 25 de ani).

Force
India

Motor: Mercedes-Benz FO 108X;
Piloti:
14. Adrian Sutil (Germania, 27 de ani);
15. Vitantonio Liuzzi (Italia, 28 de ani).

Toro
Rosso

Motor: Ferrari 056;
Piloti:
16. Sebastien Buemi (Elvetia, 21 de ani);
17. Jaime Alguersuari (Spania, 19 ani).

Lotus
Motor: Cosworth CA2010;
Piloti:
18. Jarno Trulli (Italia, 35 de ani);
19. Heikki Kovalainen (Finlanda, 28 de ani).

Hispania

Motor: Cosworth CA2010;
Piloti:
20. Karun Chandhok (India, 26 de ani);
21. Bruno Senna (Brazilia, 26 de ani).

BMW
Sauber

Motor: Ferrari 056;
Piloti:
22. Pedro de la Rosa (Spania, 39 de ani):
23. Kamui Kobayashi (Japonia, 23 de ani).

Virgin
Motor: Cosworth CA2010
Piloti:
24. Timo Glock (Germania, 27 de ani):
25. Lucas di Grassi (Brazilia, 25 de ani).

Mai multe
detalii din lumea sportului, pe
SportLaMinut.ro