„Vrem sa separam traficul comercial de cel general – private jet-uri, curse operate de politie sau ambulanta -, pentru ca mixul acesta creeaza dificultati de operare”, a declarat Valentin Iordache, director calitate in cadrul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB). Desi a fost proiectat pentru o capacitate de 300.000 de pasageri, pe aeroportul din Baneasa traficul a ajuns la aproape 2,1 milioane de pasageri anul trecut.
Desi, potrivit lui Iordache, de pe acest aeroport nu se opereaza in prezent un numar semnificativ de curse de business sau VIP, acesta crede ca acest proiect trebuie facut.
„Este ca la autostrazi. Nu poti spune cate masini vor circula pe autostrada, daca nu construiesti una. Chiar daca in prezent traficul din curse business (private jet-uri) este slab dezvoltat, trebuie sa transformam aeroportul intr-unul precum London City Airport, pentru a da posibilitatea operatorilor de private jet-uri sa vina aici si sa nu isi tina aeronavele pe aerodromul din Clinceni, de exemplu”.
Companiile aeriene low-cost care opereaza in prezent de pe aeroportul din Baneasa au atras insa atentia ca aceasta mutare implica cheltuieli mari cu logistica, ceea ce se va vedea si in pretul biletelor de avion.