Ad’Or extrema urgența!

15 05. 2005, 16:24
În ultima perioada a început sa-mi zambeasca televizorul în pauzele publicitare. Știe el ce știe. Simte ceva schimbare, dar nu știe de unde s-o ia. Din mail-urile de saptamana trecuta m-am prins ca ați simțit și voi adierea. E o oarecare veselie


În ultima perioada a început sa-mi zambeasca televizorul în pauzele publicitare. Știe el ce știe. Simte ceva schimbare, dar nu știe de unde s-o ia. Din mail-urile de saptamana trecuta m-am prins ca ați simțit și voi adierea. E o oarecare veselie printre reclamele noastre care nu se explica?

Daca autoritațile se fac în fiecare primavara de rahat cand vine vorba de pregatirile împotriva ploii nemiloase, publicitarii, dimpotriva, ne lasa sa speram la zile din ce în ce mai bune. Neintimidați de apropierea unui festival în care au ocazia sa-și arate mușchii minții, ci dimpotriva, motivați, ei fac în cateva saptamani ceea ce așteptam de la ei in tot restul anului. Sunt creativi și simpatici.

Îmi arata cineva cu degetul un spot pentru Tide, în care coloanele cu chip de om, care susțin o terasa, se încordeaza în încercarea de a face fața unui surplus de rufe și se minuneaza în același timp cum de nu s-a aratat nici o gospodina gata sa scoata ciorapi împachetați din cuva unei mașini de spalat care, firește, vomita detergentul obișnuit, dar îl iubește pe cel isteț, precum Corina Danila pe Papi în Numai Iubirea. (sper ca nu s-au certat în ultimele episoade, ca mi s-a parut mie ca e tot mai trista o vecina de la care primesc vești din domeniu…). Se bucura publicul iubitor de reclame și e de înțeles.

Exemplele fericite sunt mai multe, dar cum nu vreau sa fac valuri înainte de festival, o sa-mi pastrez comentariile pentru dupa Ad’Or, caci despre el e vorba. Presimt ca va fi din nou distracție cu jurizarea, ca se va discuta iarași și iarași despre fantome care se nasc numai pentru a fi premiate (pentru cei mai puțin familiarizați cu orgoliile din domeniu, e vorba de reclame special dospite pentru un astfel de eveniment, care sunt difuzate de doua trei ori și intra mai apoi odihnite în concurs), ca ala a copiat de la celalalt și așa mai departe. În fond publicitate e o industrie pasionala.

Cu sau fara discuții, festivalul de publicitate are partea lui buna. Macar și pentru o luna seamana cu politica. Promite mult, dar numai în campanie.

Andi Moisescu