Actorii publicitari

Apropo.ro / 19.12.2005, 16:49
Actorii publicitari
Pentru o reclama reușita, ai nevoie de actori profesioniști, nu de figuranți de 300 de mii/ziua de filmare. Sunt și în Romania astfel de oameni! ApropoTV a stat de vorba cu cațiva actori full-time: oamenii care ziua repeta la teatru, iar seara ne spun "pe sticla" ce

Pentru o reclama reușita, ai nevoie de actori profesioniști, nu de figuranți de 300 de mii/ziua de filmare. Sunt și în Romania astfel de oameni! ApropoTV a stat de vorba cu cațiva actori full-time: oamenii care ziua repeta la teatru, iar seara ne spun „pe sticla” ce ar trebui sa cumparam din supermaket.

O vad din ce în ce mai des în ultima perioada. Eu merg la lucru, ea la TNB, în apropierea caruia, banuiesc ca locuiește: Magda Catone, sau, pentru cei mai mulți, Maria, femeia care spala rufe mult mai veridic decat femeile obișnuite, așa cum ne învața orice reclama la detergenți care se respecta.

În opinia ei, nu e, aparent, nici o diferența, între un rol de film și unul de reclama. Atata doar ca, în cazul reclamelor, accentul cade mult mai mult pe produs, brandul devine actorul principal, spre el se concentreaza toate cadrele. „Eu am ajuns sa fac reclame în urma cu 5-6 ani, dupa ce am participat la un casting. Apoi, în mod natural, cineva a descoperit în mine o anumita energie pe care o am în rolul acestei gospodine, Maria, din reclamele Bonux. Înainte mai jucasem într-o reclama la Prigat”.

Spotul Bonux, e probabil, unul din puținele cazuri care ar putea contrazice clișeul „reclamele la detergenți sunt proaste!”. Am auzit mulți creativi vorbind de bine aceasta reclama, semn ca, o replica spusa bine scoate toate petele din spot. „Multa lume îmi spune Maria, dupa reclama asta. Mai mult, am avut surpriza sa vorbesc cu cetațeni romani plecați de multa vreme în Bulgaria, și sa-mi spuna ca m-au vazut acolo la televiziunea lor. E și replica asta, care a ramas undeva în memoria consumatorului: „Mai baieți, voi cautați noaptea, ce nu gasesc eu ziua”. Îmi place și personajul. Acolo am prieteni, am familie, cred ca spotul a luat și un premiu acum cațiva ani”.

Cristian Iacob, pe care l-am vazut într-un film din 1994 al lui Dan Pița, „Pepe și Fifi”, nu are nici o problema în a juca cu același talent și în reclamele Bergenbier. Ne-a marturisit ca diferența dintre film și reclama, pentru el, e doar una pecuniara, oamenii de pe platou fiind la fel de buni ca cei pe care-i întalnește în film: „Regizorul cu care am lucrat era un „profi”. Un englezo-italiano-evreu. De altfel și un actor foarte bun. Canta la saxofon. Și lucra ca un nebun. Foarte exigent și inteligent. Sper sa fie sanatos pe unde e. Alexis Sweet e numele lui”.

Iacob nu bea bere. „Beau vin. Poate ca în perioada aceea am consumat mai mult acea bere, din fidelitate”, glumește actorul. Este de parere ca mulți actori considera publicitatea, drept prostituție, deși, recunoaște ca „actorul ESTE ca o prostituata! Asta vinde: corpul lui… Cu diferența ca, dobitocul, nu ia banii înainte… Cat despre prețuri… rahat! și, ca sa fim sinceri, pentru bani te duci, nu? Daca aud de unul care se duce pentru palmares, îl bat, jur”.

Cat despre spotul Bergenbier preferat, cel „cu munții” îi place cel mai mult. „Publicul nu-l știe pe cel final. Cei de la firma au preferat unul mai mic, probabil din cauze financiare. Alexis a platit din banii lui o zi de filmare cu un elicopter. Dar varianta lunga nu a ajuns sa fie vazuta. Pacat. Era super. E și o chestiune de imagine. Era imaginea unui produs pentru oameni puternici, care se suie pe munte, fac bungee jumping, sunt bikeri etc.” Ce am înțeles e ca, un spot bun are nevoie din cand în cand și de un om ceva mai implicat, fie el actor sau regizor. Prietenii știu de ce.

Citește totul despre actorii publicitari numai din

Tags: