Construirea mall-ului la Timișoara a devenit, din 28 aprilie, o certitudine. Daca pâna acum au circulat fel de fel de zvonuri cum ca Iulius Group ar fi renunțat la investiție sau ca ar fi vândut o parte din terenul de la Antene, inaugurarea șantierului la Timișoara este dovada ca, în sfârșit, mall-ul se va ridica.
Credit de la BCR
Motivele principale ale întârzierii demararii construcției mall-ului au fost amânarea mutarii antenelor radio la Orțișoara, dar și faptul ca investitorul a cautat cea mai buna oferta de finanțare. A gasit-o la BCR, care prin creditul oferit acopera 75% din valoarea investiției, cifrata la 20 de milioane de euro. Iulius Group preconizeaza ca își va recupera investiția în mai puțin de zece ani.
Ocupat, 160%
În prima faza, suprafața mall-ului timișorean va fi de 73.000 mp, ceea ce înseamna ca va fi cel mai mare mall din țara, surclasând mall-urile din Iași și București. Cererile pentru spații în viitorul mall depașesc deja suprafața acestuia. Tocmai de aceea, chiriașii vor fi aleși în urma unei selecții riguroase, atât dintre firmele internaționale, deja existente sau nou intrate pe piața, cât și dintre firmele locale.
„La prețuri între 17 și 28 de euro/mp pentru închirierea spațiilor, în momentul de fața mall-ul timișorean este ocupat în procent de… 160%. Trebuie sa amintim ca suprafața de 73.000 mp este doar pentru faza inițiala și ca mall-ul timișorean va crește și se va extinde. Sunt firme cu renume internațional care nu au deschis înca magazine în Timișoara fiindca așteapa construcția mall-ului”, a declarat Gheorghe Atudoroaie, director Iulius Mall în zona de vest.
Septembrie 2005
Pentru faza de construcție, proiectul va asigura peste 1.500 de locuri de munca, urmând ca, dupa ce va fi finalizat, sa asigure alte 2.000 de locuri de munca. Cele peste 200 de magazine specializate vor fi grupate pe zone tematice. Multiplexul cu cinci cinematografe, piscina, patinoarul, terenurile de squash, oranjeria, pistele de bowling și spațiile de joaca pentru copii sunt doar câteva dintre atracțiile mall-ului.
Daca totul decurge conform planului, timișorenii își vor putea face cumparaturile sau la mall începând din septembrie 2005.
Mai atractiv decât în Ungaria
Efectele pe care le au astfel de centre comerciale asupra orașelor se simt deja în Timișoara. Unul dintre ele este faptul ca prețurile apartamentelor din zona Antenelor au început sa creasca. Un altul, intuit de conducerea Iulius Group, ar fi pastrarea banilor în țara, pe care mulți timișoreni îi cheltuiesc în magazinele din Ungaria.
„Speram ca, din toamna anului 2005, timișorenii care-și faceau cumparaturile în mall-urile din Budapesta sa devina clienții noștri și, de ce nu, sa vina și ungurii la mall-ul nostru. Așteptam anual peste 12 milioane de vizitatori din toata zona de vest a țarii și chiar de peste granița. Dupa cum arata proiectul, Iulius Mall Timișoara va depași prin impozanța, dotari și oferte mall-urile din Ungaria”, a declarat la inaugurare Iulian Adrian Dascalu, președinte Iulius Group.
Dotari occidentale
Amplasat într-o zona intens circulata, Iulius Mall va fi prima parte a unui complex multiutilitar care va mai conține un centru bancar, un complex hotelier, un centru de conferințe, o policlinica și un pavilion expozițional.
Conform planului, mall-ul va avea trei nivele și terasa, peste o mie de locuri de parcare gratuita și: cinema multiplex, supermarket, restaurante cu specific românesc, italian și japonez, food court cu 12 locații, 7 baruri în interior și 3 în exterior, loc de joaca pentru copii supravegheat de personal calificat, piste de bowling, gradina de vara pe terasa și baza sportiva la nivelul terasei (piscina, patinoar, club de fitness).
„Prin acest proiect, Iulius Group își asuma o responsabilitate majora, aceea de a deschide o noua etapa a comerțului civilizat în România. Scopul este ca distracția, cumparaturile, ofertele culinare, turismul, sportul și afacerile sa se întâlneasca într-un singur loc: la Iulius Mall Timișoara”
Gheorghe Atudoroaie, director Iulius Group în zona de vest
Petrina Calabalic
Banateanul