Rezultatele studiului efectuat de un profesor de marketing de la Universitatea din Minnesota contrazic perceptia generală (poate din SUA!? – n.r.) ca săracii sunt predispuși să aibă un comportament incorect, motivat de necesitățile financiare, arătând că, de fapt, bogații sunt cei acționează astfel din cauza „relativei lor independențe” generate de situația lor economică.
Astfel, în urma mai multor experimente, s-a constatat că bogații au luat de două ori mai multe bomboane decât saracii din bolul destinat copiilor, sau că jumătate din șoferii mașinilor de lux nu au acordat prioritate persoanelor ce încercau să traverseze pe la trecerea de pietoni, față de aproximativ 30% în cazul celor cu masini „mai ieftine”. A se reține ca toți cei care conduceau „jafuri” au acordat prioritate pietonilor (e vorba de experimentul respectiv).
În alte experimente s-a demonstrat dependenta între bogăție și disponibilitatea de a trișa la jocuri sau, în cazul angajatorilor, de a minți un candidat la angajare.
Concluzia studiului este clară: bogații au tendința să fie mai puțin simțitori la nevoile celorlalți, mai putin generoși și binevoitori și mai puțin dispuși la lucrul în echipă.