Campania firmei italiene prezinta lideri din tabere politice si religioase diferite sarutandu-se pe gura. Vicepresedintele companiei italiene, Alessandro Benetton, a recunoscut caracterul provocator al campaniei, afirmand insa ca ea urmareste sa faca publica „o notiune ideala a tolerantei„. „Tema centrala este sarutul (simbolul cel mai universal al dragostei) intre lideri globali politici si religiosi”, a spus el.
In imaginile extrem de provocatoare, cancelarul german Angela Merkel este prezentata sarutandu-se cu liderul francez Nicolas Sarkozy, in timp ce Barack Obama se saruta cu omologul sau chinez, Hu Jintao. In alte fotografii sunt prezentati liderii din Coreea de Nord si de Sud, premierul israelian Benjamin Netahyanu si liderul Autoritatii Palestiniene, Mahmoud Abbas, iar Intr-o alta fotografie, Papa Benedict al XVI-lea il saruta pe gura pe imamul egiptean sunit Ahmed el Tayyeb.
„Aceasta campanie arata o lipsa profunda de respect pentru Papa, este o ofensa adusa sentimentelor credinciosilor, o demonstratie clara a felului in care publicitatea poate incalca legile de baza ale respectului pentru oameni„, a declarat parintele Federico Lombardi, purtatorul de cuvant al Vaticanului, care a adaugat ca Suveranul Pontif ia in considerare depunerea unei plangeri legale impotriva companiei de moda.
Benetton este cunoscuta pentru campaniile sale controversate, care, in trecut, au inclus o calugarita sarutand un preot sau parintii care-si plang fiul ce moare de SIDA.