Potrivit unor date din presa romana, pe drumurile
romanesti circula aproximativ 100.000 de masini
„bulgaresti”, ceea ce reprezinta 2% din parcul auto al
Romaniei.
De altfel, inca de acum un an, ministrul Mediului din Romania de
la acea vreme,
Nicolae Nemirschi, i-a luat la ochi pe romanii care isi
inmatriculau masinile in Bulgaria si care au scapat,
astfel, de plata taxei de mediu in varianta romaneasca. El ar fi
vrut sa impuna o taxa speciala, pe motiv ca acele autoturism sunt
foarte vechi si poluante.
Recent, ministrul bulgar al finantelor – Simeon Diankov – a
avertizat ca incepand cu anul 2012 proprietarii de masini vechi si
daunatoare mediului vor plati taxe foarte mari.
Ca fapt divers, acelasi ministru Diankov mai spunea un
lucru interesant, legat de finantele tarii sale, si anume
ca
Bulgaria nu va creste taxele si nici nu va cere ajutorul
FMI, dar asta e o alta discutie…
Revenind la inmatriculari, in prezent, taxele pentru masinile
vechi depind de cilindreea motorului si de pretul masinii, ceea ce
face ca – in Bulgaria – impozitele pentru vehiculele noi sa fie mai
mari decat pentru cele la „mana a doua”.
Ministrul bulgar al Finantelor, Simeon
Diankov
Teoretic, dupa 2012, proprietarii de masini care
respecta standardele euro 4 si 5 vor beneficia de reduceri la
taxe, iar cei ale caror autoturisme nu respecta nici euro
3 vor plati mai mult, potrivit criteriului „cine polueaza mai mult,
plateste mai mult!”.