Dupa o actiune indelungata si meticuloasa de studiere a zonelor
in care se creeaza ambuteiajele din Capitala, s-a aflat ca
principala cauza a aglomerarilor de trafic este scaderea
capacitatii de circulatie a arterelor, motivata de parcarea pe zona
carosabila.
Astfel, autoritatile s-au gandit ca a sosit momentul sa impuna
unele restrictii de oprire in anumite intervale orare cu valori
crescute ale fluxurilor de circulatie. Nu suntem convinsi ca se vor
si respecta aceste restricii, dar speranta moare ultima.
Oricum nu va enervati, pentru ca in celelalte intervale orare se
poate permite stationarea, astfel incat sa existe posibilitatea
riveranilor de a-si parca autovehiculele.
Autoritatile n-au spus ce se intampla,
totusi, cu masinile parcate pe banda 1
Mai greu e cu riveranii care nu si-au mai miscat
masinile, de ceva vreme, de pe banda 1 ale marilor
bulevarde, ca sa nu mai vorbim de rablele abandonate la marginea
drumului.
Pentru inceput, in cadrul unui proiect pilot, se va
interzice oprirea in intervalul 07:30 – 19:30, in zilele
lucratoare, pe bulevardul Ion Mihalache, pe tronsonul cuprins intre
Piata Victoriei si strada Turda, incepand cu data de 7 iunie
a.c.
Dupa analizarea efectelor restrictiilor impuse prin acest
proiect, el se va extinde si pe alte artere importante pe care se
produc ambuteiaje.
Sa speram ca restrictiile vor fi
respectate de toti soferii, fara exceptie
Ramane de vazut daca asta era cauza aglomeratiilor in trafic si
daca efectul masurilor luate va fi cel scontat!
Drum bun ai aveti grija, odata in plus, pe unde va
lasati masina, ca doar nu se fac noi locuri de parcare, ci
doar se impun alte restrictii de oprire.
Recent, ziarul Gandul a realizat
harta locurilor cu cele mai frecvente ridicari de masini
din Bucuresti. In acele zone, „piratii masinilor”
ridica cel mai des autoturisme parcate neregulamentar, cotidianul
sustinand ca foarte rar aceasta operatiune se face la
intamplare!