Cel mai popular motor de cautare pe Internet, Google, a devenit primul brand cu o valoare de 100 de miliarde de dolari, depasind rivalii Microsoft, cotat la 76,2 miliarde de dolari, si Coca Cola, estimat la 67,7 miliarde de dolari, potrivit editiei de anul acesta a Brandz Top 100, cele mai valoroase branduri din lume.
Se pare ca efectul crizei s-a resimtit mai mult la oamenii de rand si micile companii si mai putin la cele de top, valoarea insumata a primelor 100 de marci din Brandz Top 100 ridicandu-se la aproape 2.000 de miliarde de dolari, in crestere cu 1,7% comparativ cu anul precedent.
Cele mai valoroase branduri globale in 2009, conform studiului BrandZ, prezentat de Brand Republic:
1. Google (100,039 miliarde de dolari)
2. Microsoft (76,24 miliarde)
3. Coca-Cola (67,62 miliarde)
4. IBM (66,62 miliarde)
5. McDonald’s (66,57 miliarde)
6. Apple (63,11 miliarde)
7. China Mobile (61,28 miliarde)
8. General Electric (59,28 miliarde)
9. Vodafone (53,72 miliarde)
10. Marlboro (49,46 miliarde)
BrandZ, realizat de Millward Brown Optimor, este cel mai amplu studiu de profil si analizeaza, in termeni financiari, puterea a mii de branduri din 30 de tari, impartite in 443 de categorii.