Cu 2.500 de dolari iti poti cumpara un laptop, un sistem audio mai performant pentru automobilul tau, poti plati taxa de prima inmatriculare pentru un automobil de clasa medie adus din Germania, sau poti sa le scrii indienilor de la Tata si sa iti comanzi un automobil intreg.
Atuul noului model va fi cu siguranta pretul, 2.500 de dolari fiind o suma cu care se poate adauga un sistem de navigatie pe un model occidental. In acesti bani nu va asteptati sa primiti mai mult decat platiti, masina va pica cu siguranta testele de siguranta si de emisii impuse in tarile vestice si este de asteptat ca in cativa ani, pe fondul avantului economic inregistrat de India, sa fie un model depasit moral chiar si pentru propria piata.
Dotarile modelului se situeaza la limita practicabilitatii si mult sub standardele de comfort cu care automobilele contemporane ne-au obisnuit. Motorul situat in partea din spate va fi capabil sa dezvolte intre 30 si 35 de cai, acceleratia pana la 100 km/h nu se va face, pentru ca modelul atinge doar 70 km/h, iar portbagajul amplasat frontal va avea capacitatea de incarcare a unui scolar dotat cu un rucsac.
Modelul indian ii va delecta pe cei aflati la bord cu urmarirea vitezometrului, a indicatorului de combustibil, si a singurului stergator pentru ca radioul, aerul conditionat, directia asistata sau geamurile electrice lipsesc cu desavarsire. Si din punct de vedere tehnic, modelul se intoarce la origini, avand o transmisie pe curea, mult mai ieftina decat sistemele actuale. Chiar si dispozitivul de reglare a farurilor, necesar pentru ajustarea acestora in functie de incarcare a fost taiat de pe lista de inovativii indieni.
Acest automobil pentru mase, poate ca nu va face furori de pe soselele europene, dar cu siguranta va trage in jos costurile de fabricare ale intregii industrii a automobilelor, pe fondul unui interes crescut al consumatorilor pentru automobilele ieftine.