Alternativa la diesel si hibride

Apropo.ro / 07.01.2008, 13:04
Alternativa la diesel si hibride
In cautarea unui cost de intretinere cat mai mic, producatorii s-au indreptat in ultima vreme spre motoarele pe benzina supraalimentate.

In cautarea unui cost de intretinere cat mai mic, producatorii de automobile s-au indreptat in ultima vreme spre motoarele pe benzina supraalimentate, datorita eficientei si greutatii scazute.

Noua tehnologie EcoBoost de la Ford consta intr-o noua gama de motoare cu patru si sase cilindri cu injectie directa si supraalimentare gratie turbinei din dotare. Solutia aceasta a fost adoptata ca urmare a avantajelor in materie de consum comparativ cu un motor de o cilindree mai mare dar aspirat. De asemenea un motor mai mic se traduce si printr-o greutate redusa si un comportament dinamic mai bun.

Din punct de vedere al costurilor, clientii isi pot recupera investitia intr-un motor cu patru cilindri EcoBoost in aproximativ 30 de luni gratie economiei de combustibil. Un diesel insa va necesita o durata de amortizare de sapte ani, in timp ce un hibrid va deveni profitabil abia dupa 12 ani. Pana in 2013 Ford intentioneaza sa produca peste jumatate de milion de motoare EcoBoost, V6-uri de 3,5 litri si 340 CP si 2.0 litri de 275 CP. Debutul noului motor va avea loc la Salonul Auto de la Detroit pe conceptul Ford Explorer America, urmand ca primul model de serie ce va beneficia de noua motorizare sa fie Lincoln MKS.

Â