Tine carburatorul reglat

Apropo.ro / 01.08.2002, 10:54
Tine carburatorul reglat
Carburatorul este una din componentele motorului cu cea mai mare pondere in posibilitatile de a modifica, in bine sau mai ales in rau, consumul de benzina. De aceea, este bine sa stii care sunt principalele cauze care duc la functionarea anormala si cum se remediaza. Clapeta de pornire

Carburatorul este una din componentele motorului cu cea mai mare pondere in posibilitatile de a modifica, in bine sau mai ales in rau, consumul de benzina. De aceea, este bine sa stii care sunt principalele cauze care duc la functionarea anormala si cum se remediaza.

Clapeta de pornire (socul) trebuie sa ocupe, in functionare normala, pozitia deschis. Daca nu este bine inchisa, aceasta provoaca cresterea presiunii in camera de amestec si prin aceasta, apelul unei cantitati prea mari de benzina. Pozitiile incorecte ale clapetei pot duce la cresteri de 5-10% a consumului de benzina.

Pastrarea constanta a nivelului prescris pentru benzina. Cresterea nivelului benzinei duce la functionarea cu prea mult combustibil, iar scaderea prea mare a nivelului saraceste obiectionabil amestecul.

Deteriorarea plutitorului, poantoului si a scaunului acestuia sunt defectiuni destul de frecvente si greu – sau deloc – detectabile cu motorul oprit. Solutia sigura pretinde inspectarea prin demontare si examinare, precum si prin incercarea etansarii dintre poantou si scaunul sau.

Plutitoarele din tabla, goale la interior, se pot gauri, astfel incat, umplandu-se cu benzina, tin poantoul continuu deschis, ceea ce duce la oprirea motorului prin „inecarea” sa cu prea multa benzina.

Inlocuirea plutitorului cu unul nou sau repararea celui defect sunt remediile ce se impun in acest caz.

Defectiunile semnalate, de neobservat din exterior, pot conduce la cresterea consumului cu 1Â…3 litri de benzina la suta de kilometri, fara nici o alta manifestare sensibila care sa atraga atentia.

Sursa: Service CICLOP

Tags: