Operatorul de telecomunicații Telemobil/Zapp Mobile a lansat ieri trei noi produse, Z Share Free, Z Online și Z500 Anytime. Reprezentanții companiei nu au dorit sa comenteze care a fost investiția în lansarea noilor produse, dar au subliniat ca aceasta face parte din faza a doua a dezvoltarii companiei în România.
Jonathan Hart, CEO al companiei, a declarat ca serviciile Zapp Mobile se adreseaza segmentului de business și întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), precum și persoanelor fizice care doresc sa beneficieze și de transmisia de date.
Cu toate acestea, nici unul dintre oficialii companiei nu a dorit sa vorbeasca despre numarul de clienți pe care Zapp a reușit sa-i atraga în cele peste șase luni de la lansarea pe piața.
„Nu pot sa comenteze asupra acestui subiect în momentul de fața, deoarece suntem înca în stadiul de dezvoltare”, a spus Cuneyt Turktan, director general al companiei. „Tot ceea ce pot spune este ca dorim sa atragem 100.000 de abonați pâna la sfârșitul anului,” a adaugat Turktan.
În primul trimestru al anului, compania estima ca are aproximativ 15.000 de utilizatori.
Reprezentanții Telemobil au raspuns la fel și în privința rezultatelor financiare ale companiei la șase luni de la începerea operațiunilor, respectiv, „no comment.”
Turktan a spus totuși ca acest lucru este prea puțin relevant în momentul de fața, întrucât compania se afla în faza în care înca mai investește.
Pentru faza a doua a investițiilor, compania a prevazut suma de aproximativ 50 milioane de dolari, pe care i-a primit de la acționarul sau majoritar, Inquam (99,53%), filiala a Qualcomm din Statele Unite.
În prima faza a investițiilor, care a presupus lansarea propriu-zisa a Zapp pe piața, suma s-a ridicat la 150 milioane de dolari, iar compania a spus ca pâna la sfârșitul anului va ajunge la o investiție totala de 350 milioane de dolari, care ar urma sa plaseze compania pe locul întâi în râdul investitorilor americani în România.
Turktan a mai spus ca investițiile companiei sunt alimentate în primul rând de acționarul majoritar și de furnizorii de echipamente. Zapp folosește echipamentele Hyundai. Ceilalți acționari ai companiei sunt Societatea Româna de Radiocomunicații (SNR) și RomTelecom.
Cuneyt Turktan a mai spus ca marca Zapp a ajuns sa fie recunoscuta de aproximativ 80% din consumatori.
@Z Share Free este un produs destinat utilizatorilor idividuali și segmentului de afaceri reprezentat de IMM, a menționat Dragoș Chivu, director general product manager.
Pachetul Z Share Free permite împarțirea serviciilor de voce între doi sau trei utilizatori, pe același contract. Prețul acestui pachet variaza între 35 de dolari și 85 de dolari.
@Z Online se adreseaza marilor consumatori de Internet, pentru un transfer mare de date. Caracteristica acestui pachet o reprezinta faptul ca transferul de date are loc la o viteza de pâna la 153 kbps, adica de 15 ori mai mult decât o conexiune dial-up, dupa cum afirma reprezentanții companiei.
Tarifarea are loc în funcție de abonamentul ales și poate varia între 14,99 dolari și 29,99 dolari.
@Z 500 Anytime se adreseaza utilizatorilor individuali, segmentului de afaceri reprezentat de întreprinderile mici și mijlocii și liberi profesioniști. La prețul de 10 dolari, abonații pot vorbi timp de 500 de minute.
Reprezentanții companiei spun ca Zapp are acum o acoperire 45% din suprafața locuita a României, iar pâna la sfârșitul lui octombrie va ajunge la 85%.
Claudia Covaci