Fujitsu Services Romania, cea mai eficienta filiala

Apropo.ro / 26.06.2002, 08:07
Fujitsu Services Romania, cea mai eficienta filiala
Compania Fujitsu Services Romania, unul dintre cei mai importanți integratori de sisteme IT&C de pe piața locala, a anunțat ieri ca datorita rezultatelor înregistrate în primele doua luni ale anului financiar al Fujitsu (început la 1 aprilie, nr.) a fost declarata cea mai

Compania Fujitsu Services Romania, unul dintre cei mai importanți integratori de sisteme IT&C de pe piața locala, a anunțat ieri ca datorita rezultatelor înregistrate în primele doua luni ale anului financiar al Fujitsu (început la 1 aprilie, nr.) a fost declarata cea mai eficienta reprezentanța din Europa a concernului japonez.

„Aceasta plasare în fruntea ierarhiei Fujitsu Services din Europa, este rezultatul unor acumulari obținute pe parcursul mai multor ani de eforturi susținute”, a declarat Marian Popa, director general al Fujitsu Services Romania.

„Nimic nu s-a realizat peste noapte. Trebuie avut în vedere ca în aceasta competiție am devansat țari care au piețe IT foarte mari, cu o puternica dezvoltare a tehnologiei informației și ma refer aici mai ales la țarile din Europa de Vest”.

Potrivit directorului financiar al companiei, Mihaela Priciu, rezultatele din primele doua luni ale anului financiar început la 1 aprilie au fost mai mari chiar decât propriile previziuni, în condițiile în care climatul economic, atât la nivel local, cât și pe plan internațional, este tensionat și dificil.

Potrivit oficialilor Fujitsu Services Romania, cifra de afaceri pentru anul 2001 și 2002 s-a situat la un nivel constant, de aproximativ 30% din piața de sisteme informatice integrate din România.

„În ceea ce privește profitul, în fiecare din acești acești doi ani, nivelul sau s-a încadrat în limitele normale ale acestei industrii, respectiv aproximativ 9% din nivelul cifrei de afaceri”, a declarat Ziarului Financiar Corina Ciupagea, director de marketing al Fujitsu Services România.

„Trebuie menționat ca rezultatele financiare ale filialei locale sunt consolidate la nivelul sediului central, de la Londra, al Fujitsu Services”, a adaugat Ciupagea.

Potrivit analiștilor, piața de sisteme informatice integrate se situeaza în România la nivelul a câteva sute de milioane de dolari anual.

Potrivit lui Popa, una din explicațiile succesului deriva din proiectele importante pe care compania a reușit sa le adjudece pe piața locala – majoritatea, proiecte care se deruleaza pe parcursul mai multor ani.

„Printre partenerii importanți pe care îi avem în România se numara atât instituții de stat, precum Caile Ferate Române (principalul beneficiar al proiectului IRIS, cu o valoare de aproximativ 40 de milioane de dolari), Transgaz și Institutul Național de Statistica, cât și companii private, cum ar fi Banca Româna de Dezvoltare – Groupe Societe Generale sau Arctic”, a adaugat Popa.

În cei 10 ani de când funcționeaza pe piața româneasca, Fujitsu Services Romania (pâna la 1 aprilie 2002, compania s-a numit International Computers Limited – ICL România), a fost implicata în peste 50 de proiecte majore.

„Aceste proiecte ne-au asigurat o treime din piața de integrari de sisteme informatice, Fujitsu Services Romania deținând în prezent poziția de lider al acestui segment de piața”, a mai spus Popa.

De asemenea, ca urmare a parteneriatelor stabilite pe plan global, compania dispune de un portofoliu de parteneri strategici, printre care se numara Hewlett Packard și Fujitsu Siemens Computers (computere, servere, soluții mobile), Microsoft și Oracle (software și programe pentru baze de date), Cisco (echipamente de rețea) și SUN (computere, servere, tehnologia Java etc).

Cristian Iovițu