Agenția de evaluare financiara Moody’s a retrogradat calificativele pe termen lung acordate France Télécom și filialei sale de telefonie mobila Orange, de la Baa1 la Baa3, se arata într-un comunicat al agenției, care nu exclude o noua retrogradare în perioada urmatoare.
De asemenea, Moody’s a retrogradat ratingul pe termen scurt al France Télécom, de la Prime-2 la Prime-3. Agenția considera ca France Télécom și Orange nu vor genera suficiente disponibilitați pe termen scurt pentru a reduce nivelul ridicat al datoriilor.
Moody’s a estimat ca datoria neta a France Télécom ar putea atinge 70-75 miliarde de euro la sfârșitul anului. Capacitatea operatorului francez de a-și reduce datoria într-un termen relativ scurt devine din ce în ce mai limitata, din cauza caderii înregistrate la bursa de acțiunile sale.
Aceasta reduce valoarea potențiala a acțiunilor France Télécom deținute de grup, potrivit Moody’s.Agenția subliniaza ca evoluția bursiera conduce și la o diminuare a valorii potențiale a activelor secundare pe care operatorul dorește sa le vânda.
Decizia de a plasa ratingurile sub supraveghere negativa a fost justificata de Moody’s prin riscurile care planeaza asupra necesitaților de refinanțare ale grupului.
La ora 13.00 GMT, acțiunile Orange erau în scadere cu 9,61% la bursa din Paris, în timp ce titlurile France Télécom coborau cu 14,83%, ambele atingând noi minime istorice într-o piața aflata în scadere cu 3,31%.
Orange deține pachetul majoritar de acțiuni în companii de telefonie mobila din Franța, Marea Britanie, Belgia, Olanda, Elveția, România, Danemarca, Slovacia, Suedia, Coasta de Azur, Republica Dominicana, Camerun, Botswana și Madagascar.
Lansat în decembrie 1997 sub denumirea Mobil Rom, operatorul de telefonie mobila Orange România, avea, la sfârșitul anului trecut, 1,64 milioane de utilizatori, în raport cu 1,22 milioane de persoane la 31 decembrie 2000, pentru acest an conducerea companiei estimând la 2,1 milioane numarul de clienți. De la 5 aprilie 2002, Mobil Rom a devenit Orange România.
Piața jocurilor video va înregistra, în acest an, vânzari record de 31 miliarde de dolari, corespunzatoare unei creșteri de 12%, se arata într-un studiu publicat de Informa Media Group din Marea Britanie.
Achizițiile de echipamente vor reprezenta 70% din piața (22 miliarde de dolari), iar cele de software – 30%.
Piața este caracterizata mai ales de razboiul prețurilor declanșat de concurența acerba dintre trei console de jocuri – Microsoft Xbox, Sony PlayStation 2 și Nintendo GameCube.
Cei trei fabricanți vor vinde, pâna la sfârșitul anului, 70,4 milioane de console din noua generație, se estimeaza în studiul citat, din care 48,4 milioane de PlayStation 2, 15,1 milioane de console GameCube și 6,9 milioane de console Xbox.
„Lansarea de noi console, prevazuta pentru 2005 și 2006, și expansiunea care va urma în segmentul de software va menține piața în efervescența”, apreciaza Informa Media Group.
„Previziunile pentru piața mondiala anticipeaza un nou vârf în 2008, cu o cifra de afaceri de 40 miliarde de dolari”, conform studiului.
În schimb, piața jocurilor pentru PC-uri și pentru console portabile ar putea consemna un declin de 8,5% în acest an, la 8,5 miliarde de dolari.
Un nou segment al pieței, cel al jocurilor online, pe computer, telefon mobil sau pe un post de televiziune interactiva, se va dubla în 2002, ajungând la o cifra de afaceri de 873 milioane de dolari, și va cunoaște o creștere de 54% pâna în anul 2010, mai estimeaza autorii studiului.
Compania americana Oracle, producatoare de software și furnizor de aplicații pentru e-business, a înregistrat, în anul fiscal trecut, încheiat la 31 martie, un profit net de 2,3 miliarde de dolari, în vreme ce veniturile sale au totalizat 9,7 miliarde de dolari, informeaza un comunicat al Oracle România.
În anul fiscal 2001, Oracle a raportat încasari de 11 miliarde de dolari și un profit net de 2,6 miliarde de dolari. Numai în ultimul trimestru al anului, compania a realizat un profit net de 760 milioane de dolari, iar vânzarile sale s-au cifrat la 2,8 miliarde de dolari.
Din aceasta suma, vânzarile de noi licențe de software au reprezentat 1,15 miliarde de dolari, iar reînnoirile de licențe s-au ridicat la 643 milioane de dolari. Veniturile rezultate din servicii au totalizat 981 milioane de dolari.
„În timpul celei mai acute recesiuni tehnologice pe care am trait-o în ultimii 20 de ani, Oracle a reușit sa-și îmbunatațeasca profitul operațional, care a atins un nivel record, iar venitul din exploatare a scazut cu numai 6% în acest an fiscal”, a declarat directorul financiar al Oracle, Jeff Henley.