Proprietarul Vie Vin Murfatlar mai cauta o podgorie

Apropo.ro / 03.06.2002, 17:33
Proprietarul Vie Vin Murfatlar mai cauta o podgorie
Grupul Euro, proprietarul majoritar al producatorului de vinuri Vie Vin Murfatlar, intenționeaza ca anul acesta sa mai achiziționeze înca o podgorie, dupa ce au observat ca este cerere mare la vinurile tinere, a declarat coordonatorul de relații publice al companiei, Amalia

Grupul Euro, proprietarul majoritar al producatorului de vinuri Vie Vin Murfatlar, intenționeaza ca anul acesta sa mai achiziționeze înca o podgorie, dupa ce au observat ca este cerere mare la vinurile tinere, a declarat coordonatorul de relații publice al companiei, Amalia Buiculescu.

Buiculescu nu a oferit nici un detaliu legat de locul unde s-ar afla aceasta podgorie, nici asupra prețului pe care l-ar oferi compania.

„Ne-am hotarat sa facem aceasta achiziție în acest an, în funcție de ce ni se ofera,” a spus Buiculescu.

„Nu pot spune în acest moment cat va costa o astfel de podgorie, deoarece acest lucru se negociaza. Noi lansam deocamdata oferta. Știm ca sunt de vanzare niște podgorii, dar vrem sa le vedem oferta lor,” a adaugat ea.

Dupa un an și jumatate de la cumpararea Vie Vin Murfatlar, compania înregistreaza o creștere a cotei de piața pe piața vinurilor îmbuteliate la 0,75 litri, de la 9% la 25%, potrivit unor studii ale MEMBR Research, citate de companie.

În primul trimestru al acestui an, compania a obținut o cifra de afaceri de 43 de miliarde de lei (aproximativ 1,3 mil. $), cu 15% mai mare, în termeni reali, decat cea realizata în aceeași perioada a anului trecut, cand firma a înregistrat vanzari de 30 mld. lei.

Pentru întreg anul 2002, compania estimeaza o cifra de afaceri de 490 mld. lei (circa 14 mil. $), cu 40% mai mult decat în anul precedent.

În toamna anului trecut, compania a lansat colecția Sec de Murfatlar, în urma unei campanii de promovare în valoare de peste 500.000 USD.

În acest an, compania intenționeaza lansarea unei noi colecții de vinuri, sub numele Stephen Bennett Slection, destinata exclusiv hotelurilor și restaurantelor de lux.

Pe langa Sec de Murfatlar, compania mai comercializeaza colecțiile Premiat, Vinoteca și specialitațile Vinars și Lacrima lui Ovidiu.

Principalul concurent al companiei este Jidvei, pe piața vinurilor seci, pe celelalte segmente fiind vinurile de Bucium și Cotnari.

Firma a realizat anul trecut exporturi în 15 țari (printre care SUA, Japonia, Germania sau țarile nordice), reprezentand circa 20% din cifra de afaceri.

În ultimul an, investițiile companiei au depașit 100 miliarde lei pentru îmbunatațirea calitații strugurilor și a vinurilor.

Compania are 450 angajați permanenți și 1.000 sezonieri. Acționarul principal al companiei este Societatea Agricola ISAGRI, ceilalți acționari fiind SIF Transilvania, cu 30% și alți acționari mai mici.

Claudia CovaciZIARUL FINANICAR