Ultima generatie a celui mai celebru model din gama constructorului japonez Toyota a sosit in Romania. Drive-test cu versiunea hatchback de 1.4 litri si trei usi.
Toyota Corolla s-a nascut in 1966. De atunci si pana astazi ea a devenit cel mai bine vandut model din Japonia si extrem de apreciat in toata lumea. Lansata oficial la sfarsitul anului trecut, a noua generatie Corolla a ajuns si in Romania. Gratie importatorului Toyota Romania am avut ocazia sa testam noul model.
Noua Corolla este disponibila in patru variante de caroserie: hatchback cu 3 sau 5 usi, berlina in trei volume, monovolum compact Verso si break. Patru motoare pe benzina pot fi gasite sub capota si toate folosesc tehnologia VVT-i, adica Variable Valve Timing-intelligent. Capacitatea cilindrica a propulsoarelor este de 1.4, 1.6 si 1.8 litri. Puterile dezvoltate sunt 97, 110 si, respectiv, 135 CP. Doar pentru modelul hatchback exista o versiune speciala, botezata T-Sport, al carei motor de 1.8 litri dezvolta 192 CP, transformand-o intr-un mic bolid.
AUTOSHOW a testat o Corolla 1.4 Linea Sol hatchback cu trei usi. Privita de afara, se observa designul ingrijit, cu multe forme rotunde. Corolla a crescut in dimensiuni fata de generatia a opta, deci putem spune ca „ii merge bine”. Finisarea este impecabila, noua Corolla avand un aer aproape european. De fapt, acesta a fost si telul constructorului japonez. A dorit un model care sa satisfaca gusturile europenilor, reticenti in general la automobilele asiatice. Versiunea hatchback este construita in Anglia, iar berlina in Turcia. In tara de bastina se produc doar break-ul si monovolumul Verso.
Interiorul continua nota ingrijita, calitatea plasticului fiind foarte buna iar comenzile sunt logic plasate. Frapeaza indicatoarele de bord Optitron, echipament de serie pentru finisarea Linea Sol. Practic ceasurile se aprind electronic in momentul in care ati rasucit cheia in contact. Foarte practic este si display-ul central unde sunt afisate functiile radioului, viteza medie, consumul mediu si instantaneu precum si temperatura exterioara. Schimbatorul de viteze adauga si el o nota de originalitate, acesta fiind orientat catre sofer.
La drum noua Corolla este cu adevarat o masina care face din sofat o placere. Motorul deosebit de elastic ofera reprize corecte, iar stabilitatea masinii in viraje este impecabila. Ne-am fi dorit ceva mai multi cai putere si credem ca motorul de 1.6 litri si 110 CP este alegerea cea mai fericita. Un minus si pentru pozitia de condus. Volanul este reglabil doar pe inaltime si unii soferi vor cauta putin pana isi vor gasi o pozitie acceptabila de condus.
In Romania vor fi disponibile pentru inceput versiunile hatchback, berlina si Verso.
Sursa: www.autoshow.ro