AOL Time Warner, cea mai importanta companie de media si Internet din lume, a înregistrat o pierdere neta de 54,2 miliarde de dolari în primele trei luni ale anului, reprezentînd deficitul trimestrial cel mai ridicat din istoria societatilor americane, comparativ cu o pierdere de 1,37 miliarde de dolari (31 centi/actiune) în 2001.
Aceasta imensa pierdere, echivalenta cu 12,25 dolari pe actiune, a fost atribuita noii metode contabile aflate în vigoare în SUA, care obliga societatile sa ia în calcul deprecierile intervenite dupa fuziune. Pierderea a rezultat din includerea în evidenta contabila a primului trimestru a unui cost de 54 miliarde de dolari, aferent puternicei scaderi a valorii de achizitie a Time Warner. Societatea media a fost cumparata de furnizorul de acces la Internet AOL în 2000, la un pret de 106,2 miliarde de dolari.
Cea mai recenta cotatie a actiunilor AOL Time Warner a fost de 19,95 dolari, în crestere cu 3,4% (65 centi) fata de închiderea sedintei de miercuri a New York Stock Exchange. Pretul actiunilor AOL Time Warner a coborît cu 70% de la semnarea acordului de cumparare a Time Warner. La acea data, investitorii si-au exprimat îngrijorarea ca activitatile Time Warner apartinînd „vechii economii” (muzica, cinema, editura si televiziune) ar putea periclita expansiunea În prezent, încetinirea cresterii numarului de abonati ai AOL si criza prin care trece publicitatea pe Internet ridica o noua serie de întrebari cu privire la avantajele celei mai mari fuziuni realizate vreodata în Statele Unite.
AOL Time Warner a mai anuntat ca profitul calculat înainte de deducerea dobînzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii a crescut cu 3%, la 2,05 miliarde de dolari, iar cifra de afaceri a avansat cu 4%, la 9,8 miliarde de dolari.
„Per ansamblu, rezultatele sînt conforme previziunilor. Însa profiturile calculate înainte de deducerea dobînzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii pentru America Online, Time Warner Cable si retelele de televiziune au fost usor inferioare asteptarilor”, a declarat analistul Paul Kim din cadrul societatii Kaufman Bros..
Profitul diviziei de televiziune prin cablu, calculat înainte de deducerea dobînzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii, a crescut cu 9,5%, la 841 milioane de dolari, în timp ce profitul activitatilor cinematografice a avansat cu 60%, la 181 milioane de dolari, mai ales datorita succesului repurtat de filme precum „Stapînul Inelelor” si „Harry Potter”.
În schimb, diviziile de Internet (AOL) si muzica au înregistrat performante deceptionante. Pentru întregul exercitiu, AOL mizeaza pe o crestere a cifrei de afaceri cuprinsa între 5% si 8%. Previziunile referitoare la profitul înainte de deducerea dobînzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii au fost reduse, ca urmare a dificultatilor cu care se confrunta divizia Internet. Cresterea acestui profit este estimata sa se situeze între 5% si 9%, fata de 8-12%, cît se prognozase anterior.
sursa: mediafax