In contextul restructurarii industriale, Comisia Europeana, prin Programul de Coeziune Economica si Sociala, asigura asistenta tehnica si financiara pentru sprijinirea Dezvoltarii Resurselor Umane (DRU) pentru calificarea si recalificarea fortei de munca in scopul de a o face mai adaptabila la nevoile in continua evolutie de pe piata muncii, imbunatatirea masurilor active de ocupare ca instrument sistemic pentru incurajarea ocuparii fortei de munca si promovarea includerii sociale a grupurilor defavorizate
Termen limita de depunere proiecte: 14.06.02, ora 16:00
Beneficiari
Solicitantii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
-Sa fie o organizatie non-profit sau orientata catre obtinerea de profit, care depune o cerere de finantare ca solicitant individual sau asociata in consortiu cu alte organizatii partenere; activitatea/activitatile avuta/avute in vedere trebuie sa fie inclusa/incluse in obiectul de activitate inscris in documentele statutare (documentele de infiintare) ale solicitantului si/sau al partenerilor, in cazul consortiilor. Solicitantii pot fi organizatii precum:
…Administratii publice locale si serviciile descentralizate ale administratiei centrale care au responsabilitati in domeniul Dezvoltarii Resurselor Umane
…Agentii Judetene de Ocupare a Fortei de Munca
…Brokeri pentru ocuparea fortei de munca
…Camere de Comert
…Firme private
…Inspectorate scolare si institutii de cercetare
…Institutii de Educatie Profesionala si de Formare Profesionala Continua, asociatii ale furnizorilor de instruire
…Organizatii Patronale
…Sindicate
…Universitati
…Alte organizatii profit sau non-profit relevante
-Organizatiile solicitante trebuie sa aiba sediul inregistrat in Romania
-In cazul consortiilor/parteneriatelor, membrii acestora – altii decat organizatia conducatoare – pot avea sediul inregistrat in afara granitelor Romaniei, dar intr-una din tarile EU sau Phare
-Fiecare solicitant trebuie sa contribuie cu un aport propriu de 20% din costurile totale ale bugetului proiectului, integral in numerar
-Sa fie direct responsabili de pregatirea si managementul proiectului si sa nu actioneze ca intermediar
-Sa aiba surse de finantare stabile si suficiente pentru a asigura continuitate in derularea proiectului si, daca este cazul, sa participe la finantarea acestuia
-Sa aiba experienta si sa poata demonstra capacitatea lor de a gestiona activitati de amploarea proiectului pentru care este ceruta finantarea nerambursabila
Zone eligibile
-Zona Nord-Est (Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava, Vaslui)
-Zona Sud-Est (Braila, Buzau, Constanta, Galati, Vrancea, Tulcea)
-Zona Sud Muntenia (Arges, Calarasi, Dimbovita, Giurgiu, lalomita, Prahova, Teleorman)
-Zona Vest (Arad, Caras-Severin, Hunedoara, Timis)
-Zona Nord Vest (Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Salaj, Satu-Mare, Maramures)
-Zona Centru (Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures, Sibiu)
Costuri eligibile
-Costul personalului angajat pentru proiect, corespunzator salariilor actuale plus taxele cu asigurarile sociale si alte costuri aferente salariilor; salariile si costurile aferente lor nu trebuie sa le depaseasca pe cele practicate in mod normal de catre Beneficiar si nu trebuie sa le depaseasca pe cele general acceptate pe piata in cauza
-Transportul, cazarea si diurna aferente personalului angajat in cadrul proiectului, daca acestea corespund celor practicate pe piata si nu depasesc parametrii general acceptati de Autoritatea Contractanta (incluzand bilete de avion clasa economic);
-Costurile echipamentelor (noi sau folosite), pana la o valoare maxima de 30% din totalul costurilor eligibile; reabilitarea cladirilor pana la maxim 20% din totalul costurilor eligibile; servicii aferente (transport, chirie etc), daca acestea corespund preturilor pietei ;
-Costurile materialelor consumabile si bunurilor
-Cheltuieli de sub-contractare sau cheltuieli efectuate de partenerii Beneficiarului in folosul proiectului
-Costuri derivand direct din cerintele Contractului (diseminarea informatiilor, evaluarea specifica a proiectului, audit, traducere, copiere, asigurare, instruirea celor implicati in proiect etc.), inclusiv costurile serviciilor financiare (in particular costul transferurilor si garantiilor financiare)
-Taxe, fara prejudicierea conditiilor Articolului 14(5) al Contractului (Conditii Generale)
-Costuri indirecte eligibile – un procent fix al cheltuielilor de regie ale Beneficiarului, pana la maxim 7% din valoarea totala a costurilor eligibile directe (costurile indirecte sunt eligibile numai daca nu includ costuri alocate altor capitole din buget prevazute in Contract)
-Rezerva pentru cheltuieli neprevazute (nu mai mult de 5% din costurile totale eligibile, care poate fi folosita doar cu autorizarea prealabila scrisa a Autoritatii Contractante)
Costuri neeligibile
-Provizioane pentru posibile pierderi sau datorii viitoare
-Dobanzi datorate
-Cumparari de terenuri sau cladiri, cu exceptia cazului in care acestea sunt necesare implementarii directe a proiectului, situatie in care proprietatea trebuie transferata Beneficiarului sau partenerilor sai (unde este cazul) sau beneficiarilor finali ai proiectului odata ce acesta s-a incheiat
-Pierderi de schimb valutar, care nu vin in contradictie cu prevederile Articolului 15(7) al Contractului
-TVA-ul pe care beneficiarul il poate recupera
-Costuri ale unor studii pregatitoare sau altor activitati pregatitoare
-Aporturi de tipul contributiei in natura (ex.: teren, proprietate imobiliara, integrala sau partiala, bunuri de folosinta indelungata, materii prime, munca de binefacere neplatita a unor persoane fizice private sau persoane juridice)
Valoarea programului
12.340.000 EURO
Caracteristicile programului
Valoarea finantarii este cuprinsa intre 10.000 EURO si 50.000 EURO (pentru proiectele mici) sau intre 100.000 EURO si 300.000 EURO (pentru proiectele mari)
In regiunile Vest si Centru vor fi finantate doar proiecte mici (10.000-50.000 EURO)
Finantarea nerambursabila nu poate depasi 80% din costurile eligibile totale ale proiectului
Contributia solicitantului trebuie este de minim 20% din costurile totale eligibile ale proiectului, integral in numerar
Organizatiile solicitante pot actiona individual sau asociate intr-un consortiu cu alte organizatii partenere.
In cazul consortiilor/parteneriatelor, membrii acestora – altii decat organizatia conducatoare – pot avea sediul inregistrat in afara granitelor Romaniei, intr-una din tarile UE sau Phare.
Partenerii solicitantilor trebuie sa satisfaca aceleasi criterii de eligibilitate ca si solicitantii.
Domeniile de activitate ale proiectului sunt:
-Calificarea si recalificarea fortei de munca in scopul de a o face mai adaptabila la nevoile in continua evolutie de pe piata muncii
-Imbunatatirea masurilor active de ocupare ca instrument sistemic pentru incurajarea ocuparii fortei de munca
-Promovarea includerii sociale a grupurilor defavorizate (persoane cu handicap, rromi, tineri care au parasit institutiile de ocrotire, femei care intra sau se reintorc pe piata muncii, someri cu varsta peste 45 ani)
In cazul proiectelor mari, activitatea/activitatile trebuie sa aiba o acoperire regionala, cel putin doua judete.
Durata unui proiect nu poate sa depaseasca 12 luni
Documente necesare
– Cererea de finantare, bugetul, matricea cadru logic
– Rezumatul in limba engleza
-Copie dupa documentele statutare si/sau contractele de asociere ale solicitantului si, in cazul unui consortiu/parteneriat, cele ale partenerilor
-Copia bilantului contabil la data de 31.12.2001 inregistrat la Administratia Financiara si cel mai recent raport la 6 luni
-Copia Certificatului de Inregistrare Fiscala pentru organizatia conducatoare
-Declaratie de Atestare Fiscala eliberata de Administratia Financiara care sa stipuleze ca organizatia nu are datorii fiscale la data de 31.03.2002, in original, pentru organizatia conducatoare
-Declaratie privind plata contributiei la asigurarile sociale eliberata de Directia Generala Judeteana pentru Munca si Protectie Sociala, la 31.03.2002, in original, pentru organizatia conducatoare
-Declaratie privind plata asigurarilor de sanatate eliberata de Camera Judeteana de Sanatate la data de 31.03.2002, in original, pentru organizatia conducatoare
-CV-ul managerului de proiect si al altor persoane responsabile cu realizarea activitatilor cheie din proiect, cu mentionarea clara a pozitiei/functiei/rolului fiecaruia, in cadrul proiectului
-In cazul activitatilor de training un rezumat al programei cursurilor de training. In cazul in care activitatea de training este precedata de analiza nevoilor de instruire, solicitantul va inainta o propunere de realizare a acesteia
Organizatiile orientate catre realizarea de profit vor furniza in plus:
-Copie actualizata a certificatului de inregistrare de la Registrul Comertului pentru organizatia conducatoare, daca au intervenit schimbari
-Copie a Certificatului Constatator eliberat de Camera de Comert teritoriala; Registrul ROLEG, prin care se atesta ca solicitantul nu este in stare de faliment sau obiect al procedurii de declarare a starii de faliment, nu si-au suspendat activitatile si nu au afacerile in administrare judiciara
Organizatiile non-guvernamentale vor furniza in plus:
-Copie a Hotararii Judecatoresti pivind inregistrarea modificarilor la Statut si organele de conducere ale organizatiei, conform Ordonantei Guvernului nr.26/2000 privind Organizarea si Functionarea Asociatiilor si Fundatiilor din Romania (pentru acele organizatii infiintate in baza Legii 21/1924)
Institutii prin care se deruleaza programul
· Agentiile de Dezvoltare Regionala (ADR)
Sursa:www.euroconsulting.ro