Companiile prezente la salonul auto de la New York, care și-a deschis vineri porțile, vor prezenta o serie de noi modele de automobile, menite sa atraga segmentul de piața reprezentat de tineri
O prima lansare a aparținut producatorului nipon Toyota Motor Corp., care a prezentat modeul Scion, urmat de Honda Motor Corp., cu vehiculul sport-teren Element. General Motors Corp. a lansat, la rîndul sau, automobilul de clasa mica Saturn Ion, în vreme ce Mitsubishi Motors Corp., o marca deja extrem de populara în rîndul tinerilor americani, a prezentat Outlander, un model de autovehicul sport-teren de dimensiuni reduse.
Deși acest segment de piața nu cuprinde decît circa 75 de milioane de potențiali cumparatori, reprezentînd numai un sfert din populația Statelor Unite, producatorii auto au demarat campanii ample de atragere a clienților din aceasta categorie în speranța ca îi vor fideliza pentru tot restul vieții.
Chiar și companiile care nu au lansat modele destinate în mod special tinerilor, au dovedit o reala preocupare pentru a coborî media de vîrsta a cumparatorilor. Divizia Lincoln a constructorului american Ford Motor Co. a prezentat doua noi autovehicule de teren – Navigator și Aviator – al caror public ținta este reprezentat de cumparatorii de 40 de ani. În mod tradițional, automobilele Lincoln se adreseaza celor de peste 50 de ani.
Reorientarea tuturor acestor producatori are la baza transformarea pe care piața auto americana a cunoscut-o în anii ’70-’80, cînd o alta generație de cumparatori, considerați parinții actualei generații de tineri, și-au exprimat preferința pentru automobilele de import, în defavoarea marilor companii de profil din Statelor Unite.
În perioada respectiva, marcile straine de autoturistme au cîștigat o cota de 36% din piața americana, pe care și-o pastreaza și astazi, și care dovedește influența puternica pe care tinerii cumparatori o pot avea asupra evoluției unora dintre companii.
Sursa: www.mediafax.ro