La prezentarea oficiala a monopostului de Formula 1 al scuderiei Ferrari, Michael Schumacher si Rubens Barrichello au patruns pe scena la bordul noului 575 Maranello.
Dupa sase ani, Ferrari 550 Maranello, varful de lance al galonatului constructor italian a suferit o grefa de V12, prin suplimentarea propulsorului cu 274 cmc care ii permit bestiei rosii sa castige 30 CP in plus.
Capul de afis al Salonului Auto care se desfasoara in aceste zile la Geneva este indiscutabil noul Ferrari 575 M Maranello. Totusi, pentru inceput ar fi bine sa va facem o confidenta….In jargonul inginerilor Ferrari, M vine de la „Modificata”, Ferrari subliniind clar ca 550 a devenit 575, cifrele aratand ca este vorba de o marire a cilindreei. Mai mult, odata cu noul 575 M Maranello, Ferrari a introdus in premiera pe un V12 de serie, o transmisie secventiala derivata din F1.
Prin cei 325 km/h pe care ii poate atinge, Ferrari 575 M Maranello se pare ca „i-a luat fata” mai „batranului” model 550 si se situeaza momentan pe un norocos loc 13 in ierarhia celor mai puternice automobile, inaintea lui Lamborghini Diablo. Alaturi de celebrele modele F50 si F40, noul 575 M este unul dintre cele mai rapide supercar-uri de sosea iesite pe portile uzinei din Maranello.
La exterior, 575 M ramane fidel traditiei, liniile de design pastrandu-se in mare parte, din fericire, cum ar spune unii fani ai marcii italiene. Totusi, calandrul a fost o idee redimensionat, pentru un plus de prospetime si dinamism. Priza de aer de pe capota cat si cele laterale au fost suplimentate pentru o mai buna ventilare a propulsorului.
Mai mult, s-a introdus un bloc optic complet nou, cu faruri xenon, jantele din aliaj de 18 inci (19 in dotare optionala) au fost redesenate, iar pneurile fata au fost marite, toate aceste noi reinterpretari aducand, pe buna dreptate, un plus de sportivitate si dinamism. Noile pneuri sunt acum mai rezistente la uzura, produc un zgomot la rulare mai redus si sunt mai performante, fenomenul de acvaplanare aparand la viteze mai mari.
Habitaclul a fost supus si el la mai multe „ameliorari”, in special din punct de vedere ergonomic decat din cel estetic. Tot la interior se simte o briza de modernism, Ferrari imbinand ideal utilul cu placutul, prin aparitia multiplelor dispozitive electronice si instrumente de bord deosebit de functionale.
Sincer, ce poate fi mai frumos decat sa simti cum bestia rosie de sub tine devoreaza bucatica cu bucatica bitumul incins al soselei. Sunt mii de fani care si-ar vinde sufletul numai pentru privilegiul de a se lasa pentru o clipa in voia sortii, la volanul unui supercar care vede numai rosu in fata. Eh, din pacate numai campionii pot avea parte de un astfel de diavol al soselei, noi toti ceilalti ramanand sa ne delectam cu datele tehnice impresionante pentru un automobil de serie.
Iar pentru a demonta toate dubiile cum ca 575 M ar fi doar un face-lift, sub capota Ferrari a introdus un propulsor cu adevarat demonic care atinge un cuplu maxim de „numai” 589 Nm. Prin marirea alezajului si cursei de la 88×75 la 89×77 mm, propulsorul V12 are acum 5748 cmc, in loc de 5474 cmc, ceea ce i-a permis sa faca un salt de putere de la 485 la 515 CP. Salt care se simte si in ceea ce priveste viteza maxima, mai mare cu 5 km/h decat in cazul lui 550.
Cu o cilindree dospita, noul 575 M s-a apropiat amenintator de suprematia lui Ferrari F 50. Raportat la modelul 550 Maranello (5474 cmc, 485 CP, 580 Nm) se vede clar ca s-a pus accent mai mult pe o sporirea a performantelor propulsorului. Iar daca sunteti curiosi sa aflati cam „in cat prinde suta” atunci ar fi bine sa va asezati.
Noul 575 M Maranello devoreaza plaja 0 – 100 km/h in un pic mai mult de 4 secunde…Eh, mai rapid si decat Speedy Gonzales…La un asemenea demaraj, nici nu se mai poate spune ca viteza de top de 325 km/h ar mai putea impresiona pe cineva.
Tot la capitolul noutati binevenite, se mai poate adauga si cutia de viteze secventiala cu comanda pe volan, de tip F1, preluata de la surioara mai mica 360 Modena. Si sa nu va faceti iluzia ca o astfel de transmisie secventiala mai poate fi „intalnita” si la alte supercar-uri atat de puternice.
Cu ocazia acestei transformari din 550 in 575, au aparut multiple ameliorari atat pe plan tehnic (suspensii si frane) cat si in domeniul echiparii de serie. Suspensia adaptiva a fost si ea revizuita, astfel pilotul unui Ferrari 575 M Maranello poate opta pentru o suspensie sport sau una confort.
Asta pentru a-i satisface pe cei mai exigenti dintre ferraristi….Inginerii italieni si-au dotat supercar-ul cu sistem de franare asistata ABS de ultima generatie si cu un sistem de control pneumatic al presiunii in pneuri, dar au omis dotarea cu ESP.
Mai mult, Ferrari 575 M Maranello, ca mai toate supercar-urile in momentul prezentarii oficiale la un salon auto, este si el invaluit intr-o aura de mister, asa ca nu se stiu exact nici data comercializarii si nici pretul sau.
Totusi, se pare ca valoarea de catalog a unui astfel de exemplar depaseste lejer pragul de 230.000 Euro. Dar ce mai conteaza banii pentru o asemenea bestie pe patru roti!
Sursa: www.autoshow.ro