Profitul operațional al companiei Renault a scazut, în 2001, la 473 milioane de euro, comparativ cu 2,022 miliarde de euro în anul precedent, în vreme ce veniturile sale au totalizat 36,35 miliarde de euro, în creștere cu 6,1% fața de anul 2000
În același interval de timp, profitul net al grupului francez a consemnat un ușor declin, de la 1,08 miliarde de euro în anul 2000, la 1,05 miliarde de euro, anul trecut. Vînzarile companiei au totalizat 2,4 milioane de unitați, în creștere cu 2,3% fața de perioada similara anterioara, numai pe piața vest-europeana Renault înregistrînd o cota de peste 11% din totalul vînzarilor.
Chiar daca s-a confruntat cu un mediu economic nefavorabil, marcat în special de crizele din Turcia și Argentina, Renault a raportat o creștere solida a vînzarilor modelului Laguna II, precum și a noului Clio. În afara celor doua piețe, compania a înregistrat vînzari solide la modelele Samsung și a cunoscut o consolidare pe piața din Europa Centrala.
Într-un clasament al celor mai bine vîndute automobile din Europa, seria Mégane a ocupat poziția a treia, cu o cota de piața de 3,8%. Dintre acestea, modelul Scénic a adus peste jumatate din vînzarile din seria Mégane, ramînînd un lider pe segmentul pe care îl reprezinta.
Producatorul nipon Nissan Motor, la care compania franceza deține 36,8% din acțiuni, a înregistrat un profit net de 497 milioane de euro, comparativ cu 56 milioane de euro în intervalul precedent. „Renault se bucura de roadele investițiilor sale în Nissan, care îi vor permite consolidarea, în viitor, a acestei alianțe strategice”, se mai arata în comunicat.
Sursa:www.mediafax.ro