La motociclete germanii vor fi intotdeauna cei mai tehnici, japonezii inovatori, americanii conservatori, iar italienii artisti. Dovada si modelul lansat de Moto Guzzi la aniversarea a 80 de ani.
Primul model ce marcheaza implinirea a 80 de ani de cand fabrica din Mandello del Lario a inceput sa produca v-a fost prezentat intr-un numar anterior. Era vorba de V 11 Sport Rosso Mandello, o motocicleta de un loc ce caracteriza traditia sport a motocicletelor italiene. Perechea lui, lansata tot la 80 de ani, este un cruiser ce abunda de stil, clasic, luxos, pentru care materialele folosite au fost alese pe principiile calitatii absolute, pretul nefiind pus in discutie.
S-a folosit ca baza de plecare modelul California EV pe care s-au atasat numeroase accesorii de piele. Trebuie mentionat ca toata pielaria este creata de firma Poltrona Frau, infiintata tot in 1921, ce a fost agreata in 1926 ca unic furnizor de catre casa regala italiana, iar produsele sale au echipat transatlanticul Rex, mandria flotei italiene precum si numeroase automobile italiene sau internationale.
Saua, coburii laterali, spatarul pasagerului si chiar manerele ghidonului cu tot cu manete sunt lucrate in piele. Singura culoare a acestui model aniversar este rosu-vechi ce se asorteaza cu pielaria de aceeasi nuanta. Dungile aurii si abundenta de cromaje sporesc senzatia de lux fara a stirbi din frumusetea designului.
Pe langa numele Moto Guzzi si Poltrona Frau aduc un plus de greutate si Marzocchi (suspensii), Brembo (frane) sau Magneti Marelli (injectie si aprindere), fiecare venind cu ce a avut mai bun.
Motorul este din aluminiu cu capacele chiulaselor nichelate. Tipic Moto Guzzi este un propulsor de doi cilindri in V la 90 grade asezat transversal. Racirea cu aer este suficienta, marind frumusetea si alura clasica. Doar doua valve pe fiecare cilindru, actionate de tije impingatoare, asigura mersul la turatii „de relaxare”. Alimentarea prin injectie si aprinderea electronica dau acestui motor o putere de 74 CP la 6400 rpm si asigura la nevoie un cuplu de 94 Nm la doar 5000 rpm. Tipic motoarelor in V.
Ambreiajul uscat, cu doar doua discuri de frictiune transmite miscarea unei cutii de viteze cu cinci trepte ce o trimite mai departe la roata spate prin clasicul si durabilul arbore cardanic. Rotile sunt echipate cu anvelope tubeless, de 110/90 fata si 150/70 pe spate. Franarea este asigurata de doua discuri mari pe fata (320 mm) cu etriere cu cate patru pistonase fiecare, iar pe spate un disc de 282 mm cu un etrier cu doua pistonase. Aceste frane sunt mai mult decat suficiente pentru un model cruiser, dar nobletea obliga.
Cand am vazut in realitate aceasta bijuterie am crezut ca este creata doar pentru expozitii sau spectacole. Dupa cum arata, locul ei ar fi in curtea unui castel, unde s-ar asorta foarte bine cu un Bugatti.