Dupa luni intregi de scadere a veniturilor, publicitatea online va cunoaste o redresare economica in noul an 2002, arata un studiu recent efectuat.
Studiul, elaborat de firma de analiza si cercetari CMR, specialist in domeniul publicitatii, arata ca in 2002, publicitatea Internet va creste cu 8.8% fata de anul trecut, aceasta fiind cea mai mare rata de dezvoltare estimata pentru orice mijloc media.
Publicitatea prin ziare se afla pe locul imediat urmator, cu o rata de dezvoltare estimata de 3.1%. Pe locul al treilea al clasamentului se plaseaza spoturile TV cu 2.5%, urmate de televiziunea in retea cu 2%.
Per total, studiul arata ca anul acesta volumul de cheltuieli din domeniul publicitatii va creste cu 1.5% fata de anul trecut. Prin urmare, daca in anul 2001, cheltuielile de publicitate au fost de 94.6 miliarde dolari, valoarea estimata a acestora in 2002 este de 96.1 miliarde dolari.
Desi conform estimarilor veniturile generate de publicitate vor creste, anul 2002 ramane in continuare eclipsat de faimosul an al banner-elor 2000, cand volumul total al cheltuielilor s-a ridicat la cifra de 104.5 miliarde dolari, afirma CMR.