Noul Mertz E-Klasse

Apropo.ro / 28.01.2002, 09:50
Noul Mertz E-Klasse
De necontestat este faptul ca Mercedes E-Klasse, la vremea primei sale aparitii in varianta "4 ochi" (anul 1995) a produs rumori. Designul radical, proaspat, nemaiintalnit la o masina de calibrul lui Mercedes E, a prins atat de bine, incat pana in prezent s-au vandut aproape 1,4 milioane

De necontestat este faptul ca Mercedes E-Klasse, la vremea primei sale aparitii in varianta „4 ochi” (anul 1995) a produs rumori. Designul radical, proaspat, nemaiintalnit la o masina de calibrul lui Mercedes E, a prins atat de bine, incat pana in prezent s-au vandut aproape 1,4 milioane unitati.

Calitatile sale incontestabile, gama variata de motorizari si nu in ultimul rand, numele sau de familie, au facut din E-Klasse un best-seller si un punct de referinta al clasei. Daca ati crezut ca la acest capitol apogeul a fost atins, va inselati. Pentru ca a venit vremea noului E-Klasse.

Dupa 4 ani de proiectare si testare sI o investitie mai mare de doua miliarde Euro, noul Mercedes-Benz E-Klasse a fost prezentat in premiera mondiala la Salonul auto de la Bruxelles. Venind cu numeroase inovatii tehnice, noul E stabileste noi standarde in clasa, la capitolele securitate, confort, manevrabilitate si dinamica.

Designul noii berline este o continuare a liniilor predecesorului sau, evidentiind in schimb caracterul mult mai dinamic al masinii. Cei „4 ochi”, elementul grafic caracteristic lui E-Klasse , au fost usor alungitI spre spate, avand acum o forma eliptica, sI, impreuna cu grila redesenata a radiatorului, induc progresivitate, aspect dinamic. Capota sI aripile preiau linia celor patru bulbi, exprimand forta sI clasa.

Profilul: tipic E, dar cu o nota proaspata sI inconfundabila de sportivitate sI eleganta. {I grila radiatorului sI spoiler-ul frontal pun in evidenta latimea masinii sI, in acelasI timp, genereaza diferentele vizuale exterioare intre cele teri nivele de echipare diferita:CLASSIC, ELEGANCE sI AVANTGARDE.

Ca niciodata pana acum, Mercedes pune accentul pe look-ul mai sportiv (subiect disecat sI foarte caracteristic eternului rival bavarez – BMW). Linia acoperisului pune in evidenta stalpul lunetei, puternic profilat, ce subliniaza feeling-ul dinamic general. Un alt element pregnant de design este asemanarea profilului acestei berline cu al unui coupe. In mod deliberat, montantii centrali sunt vopsitI in negru, pentru a nu „disturba” fluiditatea liniei acoperisului. Chiar sI la acest capitol noul E vine dotat in premiera cu unÂ… acoperis de sticla (optional). La fel ca la Porsche Targa, acest acoperis este semitransparent; are tenta fumurie sI filtreaza lumina sI razele ultraviolete.

Spatele „tradeaza” elementele de design clasic Mercedes, subliniind individualitatea sI personalitatea puternica a noului E. Partea posterioara, cu proportiile sale compacte, este, in mod intentionat un contrastanta cu partea mediana a caroseriei (in forma de pana) si capota frontala lunga. Stopurile se aseamana cu cele existente pe noul SL, avand o forma destul de rotunjita sI aducand un aer modern, proaspat, spatelui. Pentru noul E, au fost create jante din aliaj, cu design nou, acestea fiind oferite standard pentru toate cele trei nivele de echipare.

Dinamicitatea si eleganta exteriorului se continua in aceeasI nota sI in habitaclu. Lucru ce se face remarcat imediat in masina: materiale de calitate superioara, prelucrare extrem de atenta sI ingrijita, detalii atractive sI design ce imbina spectaculos high-tech-ul, comfortul sI modernul.

Bordul adopta stilul familiar Mercedes, cu linii distincte, puternice, caracterizate de integrarea perfecta in consola centrala sI panourile usilor. Totul combinat cu materiale de super-calitate sI tuseuri discrete de crom pentru a conferi clasa sI confort. In viziunea MB calitatea interiorului – pana la cel mai mic detaliu – este data de mixtura cat mai armonioasa intre elemente stilistice sI propritatile tactile ale materialelor. Si Mercedes este un punct de referinta mondial, la acest capitol.

Gurile de aerisire sunt grupate ergonomic pentru a facilita actiunea sistemului de climatizare automata oferit standard. Pentru clientii foarte pretentiosI, noul E ofera optional sistemul THERMOTRONIC, al carui microprocesor determina si controleaza separat temperatura aerului atat pentru pasagerii locurilor din fata, cat si pentru cei din spate. In total, in masina pot exista patru zone de temperatura diferite, daca se doreste.

Pentru a-sI „razgaia” sI mai tare pasagerii, noul E-Klasse este dotat cu sistemul radio – Audio 50 APS – si sistemul video COMAND APS. In cazul in care proprietarul are telefonul mobil conectat la computerul de bord, el poate primi pe display-ul central al masinii (iarasI, oferit standard) mesaje tip SMS, e-mail-uri si alte servicii on-line oferite de portalul de internet Mercedes-Benz. Pentru prima data in istoria sistemelor de navigatie, noul E-Klasse poate fi controlat aproape in totalitate gratie sistemului de comenzi vocale LINGUATRONIC (acesta „vorbeste” fluent patru limbi straine de circulatie larga sI dialectele lor!).

Tot acesti minunatI constructori germani din Stuttgart s-au gandit profund la crearea unor conditii cat mai bune pentru driver sI pasagerul din dreapta-fata. De aici a fost doar un pas pana la montarea pe scaunele fata a unor perne de aer gestionate electronic de senzori. In functie de conditiile de drum (curbe, inclinare, etc) aceste se gonfleaza sI se desumfla, oferind un suport lateral cat mai bun.

Volanul este multifunctional sI, premiera mondiala, ca dotare optionala, acesta poate fi incalzit electric, pentru a evita senzatia neplacuta de frig, in special in diminetile de iarna.

Noul E-Klasse surprinde prin caracterul sau dinamic sI prin agilitatea sI manevrabilitatea deosebita foparte apropiate de cele ale unei masini sport. La toate acestea contribuie un sistemul de suspensie, produs in principal din aluminiu (suspensii spate independente).

In acelasi timp, echiparea standard la acest capitol se recomanda a fi foarte bogata, aici regasindu-se Sensotronic Brake Control (SBC – sistemul de franare controlat electro-hidraulic) si Electronic Stability Program (ESP). SBC a fost prezentat in premiera mondiala in urma cu cateva luni, echipand in serie superbul model SL. Odata cu noul E-Class, intra pentru prima oara in productia de serie a unei masini de serie accesibile.

Mercedes-Benz ofera ca echipare optionala suspensia pneumatica AIRMATIC Dual Control, asemanatoare cu cea existenta pe majestuosul CL. Senzorii acestui sistem monitorizeaza in permanenta conditiile de rulare (denivelari, etc), stilul de pilotaj si incarcatura masinii, incat ruliul sI tangajul sau socurile inerente sa fie cat mai diminuate. Practic, nu prea simtI nici inclinarea masinii nici gropile (daca e cazul). Acest sistem este oferit standard pe varful de gama – modelul E 500. Tot pe acest model este oferit in standard un sistem de monitorizare permanenta a presiunii din pneuri. Si ca sa nu obosesti facand manevre in parcare asistarea sistemului Parktronic este binevenita. Exista 10 senzori ce actioneaza ca un sonar sI avertizeaza apropierea prea mare de un obstacol. Insa nu abuzatI: Parktronic este functionabil pana la o viteza de 16 km/h.

Sa zicem ca rulatI pe autostrada ajutatI de cruise-control. Aici intervine sistemul Distronic ce scaneaza in permanenta drumul din fata sI mentine o distanta de siguranta (in functie de viteza de deplasare) fata de vehiculele aflate in fata sI in lateral.

La capitolul masuri de securitate, noul E chiar te da pe spate. Exista standard airbag-uri laterale pentru ocupantii locurilor din fata sI din spate, windowbag-uri la fel, centuri de siguranta pretensionate in doua stagii si un sistem automat de cuplare a scaunului special pentru copii pe bancheta din spate. In premiera mondiala, Mercedes-Benz a instalat un senzor ce regleaza gradul de tensionare al centurii de sigurana a pasagerilor din fata in functie de greutatea acestora (determinata, bineinteles de un alt senzor, tot in premiera mondiala).

Comparativ cu variantele precedente, structura caroseriei in partea frontala a fost modificata. Astfel, aceasta asigura o absortie foarte buna a socului in cazul unui impact frontal, garantand o siguranta maxima celor aflati in habitaclu, chiar si in cazul unei coliziuni extrem de violente.

Constructorul german pune la dispozitie, pentru inceput, cinci motorizari, 3 pe benzina sI 2 pe motorina, ale caror caracteristici sI performante le putetI vedea in tabelul de mai jos. Pentru viitor, Mercedes planuieste largirea gamei de motorizari cu un propulsor pe benzina supraalimentat, cu 4 cilindri, si inca trei variante CDI cu 4, 6 si 8 cilindri.

Ce va mai urma nu stim. Va mai pot spune ca Mercedes ofera 30 ani garantie pentru caroserie (anticoroziune) iar stopurile spate sunt garantate 850.000 km!!!! Noul E devine un S-Klasse redus ca dimensiuni(intrat la apa). Oricum, un lucru este cert: BMW sI Audi trebuie sa iasa cu ceva foarte tare pe piata pentru a-l concura serios, nu doar ca pret!!!
Sursa: www.autoshow.ro

Tags: