Vanzarile Dacia au crescut, in anul 2001, cu 4,8%, la 52.523 unitati, in timp ce vinzarile totale ale grupului Renault au urcat cu 2,2% pe plan mondial
In Europa Occidentala, marca Renault si-a confirmat pozitia de lider, pentru cel de-al patrulea an consecutiv, cu o cota de piata de 11,15%, usor superioara celei din anul 2000, mai ales datorita succesului repurtat de modelele lansate in 2001 (Laguna si Clio) si de vehiculele utilitare. In afara zonei vest-europene, grupul a reusit sa compenseze efectele crizelor din Turcia si Argentina prin cresterile putrenice ale vinzarilor in Europa Centrala si Brazilia, ca si prin contributia adusa de marcile Dacia si Renault-Samsung Motors.
Grupul Renault a vindut 2.408.548 autoturisme si vehicule utilitare in 2001, conform cifrelor provizorii date publicitatii. In crestere cu 1,6% in Europa Occidentala, vinzarile sale au urcat puternic in Europa Centrala, cu 23,8%, astfel incit Renault a ajuns pe locul al treilea in regiune, de pe pozitia a cincea pe care o ocupa in anul 2000.
Pe piata vest-europeana a autoturismelor, Renault a inregistrat o cota de 10,6%, in crestere cu 0,1% fata de 2000, concomitent cu consolidarea pozitiei de lider pe piata vehiculelor utilitare (15,3% din piata, comparativ cu 14,1% in 2000) si distantarea fata de principalii sai concurenti.
Renault si-a imbunatatit cota din piata autoturismelor si a vehiculelor utilitare in numeroase state vest-europene, printre care se afla Germania, Marea Britanie, Belgia, Olanda, Portugalia, Elvetia, Austria, Irlanda, Grecia, Danemarca si Norvegia. In Franta, Renault a consemnat o scadere a ratei de penetrare pe piata autoturismelor, de la 28,2% in 2000 la 26,6% in 2001. In schimb, pe piata vehiculelor utilitare, Renault si-a marit cota de la 33,7% in 2000 la 34,9% in anul trecut. Marca Renault este cea mai importanta de pe piata franceza a autoturismelor si vehiculelor utilitare, din care detine 27,9%, comparativ cu 29,1% in 2000, performantele sale ameliorindu-se catre sfirsitul anului.
Diversificarea pietelor mondiale si extinderea operatiunilor au permis grupului sa compenseze caderea pietelor din Turcia si Argentina. Vinzarile de autoturisme si vehicule utilitare ale Renault au progresat, in afara Europei Occidentale, cu 4,4% (503.700 unitati). Aceasta crestere a fost sustinuta de progresele Renault in Europa Centrala, Brazilia, zona Asia-Pacific si pe o serie de piete noi, precum Africa de Sud. De asemenea, cresterea vinzarilor se datoreaza marcilor Renault-Samsung Motors (70.231 unitati vindute in 2001, fata de 12.541 in ultimele patru luni ale anului 2000) si Dacia.
In Europa Centrala, Renault a atins o rata de penetrare de 9,9% pe piata autoturismelor si vehiculelor utilitare, comparativ cu 7% in 2000. Vinzarile Renault au progresat cu 23,8%, pe o piata aflata in scadere cu 12,3%, din cauza caderii pietei poloneze cu 31,7%. Renault si-a consolidat pozitia de lider in Slovenia (21,8% din piata, in crestere cu 1,8%) si a urcat pe primul loc in Croatia (16,5%, in crestere cu 5,1%). De asemenea, grupul a inregistrat o crestere cu 2,9% a cotei din piata poloneza, la 8,7%, cu 3,1% a cotei din piata Ungariei, la 10,4%, iar cota detinuta din piata româneasca a ajuns la 7,1%, dupa ce a progresat cu 1,4%. Aceasta performanta se explica, in principal, prin succesul modelelor Thalia si Laguna.
In Turcia, unde piata a scazut cu 68,6%, Renault si-a confirmat pozitia de lider, cu 23,7% din piata autoturismelor si vehiculelor utilitare. Dezvoltarea marcii franceze pe piata ruseasca s-a accelerat, volumul vinzarilor urcind cu 83%.
Pe piata Americii Latine, Renault si-a continuat strategia de dezvoltare in Brazilia, unde controleaza 4,7% din piata autoturismelor si vehiculelor utilitare. In Argentina, vinzarile au fost limitate la 35.336 unitati, din cauza crizei economice, dar rata de penetrare a Renault a progresat cu 0,3% in Venezuela, la 5,4%, si cu 4,2% in Columbia, la 17,4%.
Vinzarile din Asia-Pacific au crescut cu 57,6%, la 14.167 vehicule, iar cele din Africa si Orientul Mijlociu cu 5,9%.
Continuarea dezvoltarii pe plan international si accelerarea procesului de reinnoire a ofertei sale ar trebui sa permita Renault sa-si consolideze rezultatele comerciale in anul 2002, potrivit comunicatului citat.
Sursa: www.mediafax.ro