Vînzarile Dacia au crescut

Apropo.ro / 03.01.2002, 19:26
Vînzarile Dacia au crescut
Vînzarile Dacia au crescut, în anul 2001, cu 4,8%, la 52.523 unitați, în timp ce vînzarile totale ale grupului Renault au urcat cu 2,2% pe plan mondial, se arata într-un comunicat al producatorului auto francez. În Europa Occidentala, marca Renault și-a confirmat poziția de


Vînzarile Dacia au crescut, în anul 2001, cu 4,8%, la 52.523 unitați, în timp ce vînzarile totale ale grupului Renault au urcat cu 2,2% pe plan mondial, se arata într-un comunicat al producatorului auto francez.

În Europa Occidentala, marca Renault și-a confirmat poziția de lider, pentru cel de-al patrulea an consecutiv, cu o cota de piața de 11,15%, ușor superioara celei din anul 2000, mai ales datorita succesului repurtat de modelele lansate în 2001 (Laguna și Clio) și de vehiculele utilitare. În afara zonei vest-europene, grupul a reușit sa compenseze efectele crizelor din Turcia și Argentina prin creșterile putrenice ale vînzarilor în Europa Centrala și Brazilia, ca și prin contribuția adusa de marcile Dacia și Renault-Samsung Motors.

Grupul Renault a vîndut 2.408.548 autoturisme și vehicule utilitare în 2001, conform cifrelor provizorii date publicitații. În creștere cu 1,6% în Europa Occidentala, vînzarile sale au urcat puternic în Europa Centrala, cu 23,8%, astfel încît Renault a ajuns pe locul al treilea în regiune, de pe poziția a cincea pe care o ocupa în anul 2000.

Pe piața vest-europeana a autoturismelor, Renault a înregistrat o cota de 10,6%, în creștere cu 0,1% fața de 2000, concomitent cu consolidarea poziției de lider pe piața vehiculelor utilitare (15,3% din piața, comparativ cu 14,1% în 2000) și distanțarea fața de principalii sai concurenți.

Renault și-a îmbunatațit cota din piața autoturismelor și a vehiculelor utilitare în numeroase state vest-europene, printre care se afla Germania, Marea Britanie, Belgia, Olanda, Portugalia, Elveția, Austria, Irlanda, Grecia, Danemarca și Norvegia.

În Franța, Renault a consemnat o scadere a ratei de penetrare pe piața autoturismelor, de la 28,2% în 2000 la 26,6% în 2001. În schimb, pe piața vehiculelor utilitare, Renault și-a marit cota de la 33,7% în 2000 la 34,9% în anul trecut. Marca Renault este cea mai importanta de pe piața franceza a autoturismelor și vehiculelor utilitare, din care deține 27,9%, comparativ cu 29,1% în 2000, performanțele sale ameliorîndu-se catre sfîrșitul anului.

Diversificarea piețelor mondiale și extinderea operațiunilor au permis grupului sa compenseze caderea piețelor din Turcia și Argentina. Vînzarile de autoturisme și vehicule utilitare ale Renault au progresat, în afara Europei Occidentale, cu 4,4% (503.700 unitați). Aceasta creștere a fost susținuta de progresele Renault în Europa Centrala, Brazilia, zona Asia-Pacific și pe o serie de piețe noi, precum Africa de Sud. De asemenea, creșterea vînzarilor se datoreaza marcilor Renault-Samsung Motors (70.231 unitați vîndute în 2001, fața de 12.541 în ultimele patru luni ale anului 2000) și Dacia.

În Europa Centrala, Renault a atins o rata de penetrare de 9,9% pe piața autoturismelor și vehiculelor utilitare, comparativ cu 7% în 2000. Vînzarile Renault au progresat cu 23,8%, pe o piața aflata în scadere cu 12,3%, din cauza caderii pieței poloneze cu 31,7%. Renault și-a consolidat poziția de lider în Slovenia (21,8% din piața, în creștere cu 1,8%) și a urcat pe primul loc în Croația (16,5%, în creștere cu 5,1%). De asemenea, grupul a înregistrat o creștere cu 2,9% a cotei din piața poloneza, la 8,7%, cu 3,1% a cotei din piața Ungariei, la 10,4%, iar cota deținuta din piața româneasca a ajuns la 7,1%, dupa ce a progresat cu 1,4%. Aceasta performanța se explica, în principal, prin succesul modelelor Thalia și Laguna.

În Turcia, unde piața a scazut cu 68,6%, Renault și-a confirmat poziția de lider, cu 23,7% din piața autoturismelor și vehiculelor utilitare. Dezvoltarea marcii franceze pe piața ruseasca s-a accelerat, volumul vînzarilor urcînd cu 83%.

Pe piața Americii Latine, Renault și-a continuat strategia de dezvoltare în Brazilia, unde controleaza 4,7% din piața autoturismelor și vehiculelor utilitare. În Argentina, vînzarile au fost limitate la 35.336 unitați, din cauza crizei economice, dar rata de penetrare a Renault a progresat cu 0,3% în Venezuela, la 5,4%, și cu 4,2% în Columbia, la 17,4%.

Vînzarile din Asia-Pacific au crescut cu 57,6%, la 14.167 vehicule, iar cele din Africa și Orientul Mijlociu cu 5,9%.

Continuarea dezvoltarii pe plan internațional și accelerarea procesului de reînnoire a ofertei sale ar trebui sa permita Renault sa-și consolideze rezultatele comerciale în anul 2002, potrivit comunicatului citat.

Sursa: Mediafax

Tags: