Forțați de apariția pe piața locala a importatorilor de produse fainoase a impus și producatorilor locali din industrie sa-și diversifice produsele. Daca unii sunt de acord ca momentul este bine ales, alții considera ca trebuie înca sa mai aștepte.
Un astfel de produs recent adoptat și de piața româneasca este pâinea prajita gata ambalata, care, chiar daca încet, își face loc în gusturile românilor.
Potrivit directorului de proiect al companiei de panificație SC Berceni SA, Dokitza Zenoveiev, compania vinde pâine prâjita de aproximativ 7,2 milioane lei pe luna.
Forma sub care se prezinta produsul este în pachete de 80 grame, ambalate în folie stretch, la prețul de raft de 3.600 lei. În principiu, toate fostele Întreprinderi de Morarit și Panificație (IMP) fabrica astfel de produse.
Spre deosebire de fabrica bucureșteana, producatorul de origine elena de croissante și snack-uri Chipita a lansat pe piața pâine prajita gata ambalata sub forma de rulouri, în patru variante, care sunt comercializate sub numele de Bake Rolls.
Cele patru arome existente sunt cu ceapa, simple, cu aroma de pizza și cu usturoi. O punga de 90 grame costa, în acest moment, 10.000 lei, directorul filialei românești a companiei refuzând însa sa dea detalii despre vânzarile înregistrate pâna acum la aceste produse, de la recenta lor lansare pe piața și pâna acum.
„Am vrut sa venim cu ceva nou, modern și diferit fața de ceea ce exista pâna acum pe piața,” a declarat Peristeropoulos. „Este un produs pentru toate categoriile de consumatori, deoarece poate fi consumat în oricare moment al zilei, la birou, în excursii sau în mașina.”
Peristeropoulos a adaugat ca spera ca aceste produse sa aiba și pe piața româneasca sa se bucure de succesul pe care l-au avut pe piețele occidentale.
„Deocamdata produsele sunt importate din Grecia și Bulgaria și nu avem înca intenția de a le fabrica și în România,” a mai spus el. Poate ca daca vânzarile vor fi atât de mari încât cele doua fabrici în care se fabrica sa nu mai faca fața, atunci poate vom produce și aici.”
Zenoveiev a spus însa ca, cel puțin pentru moment, conducerea companiei nu a luat în calcul producția de pâine prajita cu arome.
Pe de alta parte, directorul uneia dintre cele mai importante fabrici de morarit și panificație Pambac, Ion Raducan, a declarat ca nu are nici cea mai mica intenție de a fabrica pâine prajita.
„Nu exista cumparatori frecvenți,” a declarat Raducan. „Orice produs trebuie fabricat în minimum doua tone, altfel este complet nerentabil. Nu merita sa fabrici doar atât.”
Pentru promovarea gamei Bake Rolls însa, Chipita a lansat chiar o campanie publicitara susținuta pe posturile de televiziune ProTV, Acasa, TVR1 și Prima TV, despre ale carei costuri Peristeropoulos nu a menționat nimic. Printre planurile de viitor ale companiei se numara construirea unui nou sediu.
Anul acesta, compania a „înghițit” un alt producator din domeniu, Best Foods. Și tot anul acesta, compania a încheiat un acord cu firma Hasbro, pentru fabricare croissantelor Pokemon, însa Peristeropoulos nu a dorit sa dezvaluie date legate de vânzarile companiei în general și nici la Pokemon.
Berceni SA a obținut anul trecut o cifra de afaceri de 207,79 miliarde lei, la un profit net de 6,22 miliarde lei, de aproape cinci ori mai mare ca în anul precedent. Pentru anul acesta, compania estimeaza o cifra de afaceri de 350 miliarde lei.
Compania este listata la Bursa de Valori, iar acționarul majoritar este fondul de investiții Broadhurst.
Chiar daca nu este interesat de pâinea prajita, Pambac urmeaza sa lanseze alte produse „de ronțait,” dupa cum spune directorul companiei. El spune ca se vor produce aproximativ 10 tone de grisine pe zi.
De asemenea, compania urmeaza sa-și mareasca capacitatea de producție de la 300 la 600 tone în domeniul moraritului și de la 60 la 80 tone în domeniul pastelor fainoase. De asemenea, Pambac urmeaza sa-și extinda și reșeaua de magazine de la 32 la 50.
Raducan spune ca firma a înregistrat o creștere de 28% anul acesta fața de anul trecut, iar ținta de a obține o cifra de afaceri de 500 miliarde lei a fost deja depașita dupa primele noua luni ale anului.
Și Pambac desfașoara o puternica campanie de promovare cu agenția de publicitate Grey, în care s-au investit 7 miliarde lei și care va ține pâna la Craciun.
Compania a avut și exporturi în zona Statelor Independente, dupa cum a mai spus Raducan, însa din cauza neseriozitații beneficiarilor, exporturile au încetat.