Cinci stele pentru Renault Modus

Apropo.ro / 01.09.2004, 13:12
Cinci stele pentru Renault Modus
Renault Modus este primul vehicul din clasa mica ce obtine cotatia maxima de cinci stele la testele EuroNCAP. El se alatura celor sase modele Renault de cinci stele Espace IV, Vel Satis, Laguna II, Scenic II, Megane II, Megane II coupe-cabriolet. La testul EuroNCAP desfasurat pe 30

Renault Modus este primul vehicul din clasa mica ce obtine cotatia maxima de cinci stele la testele EuroNCAP. El se alatura celor sase modele Renault de cinci stele Espace IV, Vel Satis, Laguna II, Scenic II, Megane II, Megane II coupe-cabriolet.

La testul EuroNCAP desfasurat pe 30 august, Renault Modus a stabilit doua premiere, devenind primul autoturism de clasa mica ce obtine cotatia de cinci stele la impact si nota maxima de patru stele in ceea ce priveste protectia copiilor. Per total, a obtinut un punctaj de 32,84 puncte din 37 posibile. Modus este echipat cu Sistemul Renault de Protectie de a treia generatie. Acesta contine 6 airbaguri dintre care doua frontale bistagiale si patru laterale (doua laterale torace integrate in scaunele din fata si doua airbag-uri perdea pentru locurile din fata si spate).

In cazul unui impact frontal, declansarea acestor echipamente de siguranta se adapteaza taliei si pozitiei pasagerilor din fata, detectate gratie unui senzor. Locurile din fata beneficiaza, de asemenea, de centuri de siguranta cu dubla pretensionare si limitator de efort la 400 daN pentru protejarea toracelui. Riscul alunecarii pe sub centura a pasagerilor din spate este redus gratie centurii cu pretensionare, si scaunelor cu configuratie anti-alunecare, dispozitive care nu exista pe nici un alt vehicul din aceasta categorie. Modus beneficiaza pentru locul din dreapta fata si cele laterale spate de sistemul de prindere in trei puncte Isofix pentru scaunul de copil.

In cazul unui impact frontal, componentele grupului motopropulsor precum motor, cutie de viteze, baterie si accesorii se compacteaza, ceea ce permite deformarea programata a structurii. Armatura volanului este deformabila si coloana de directie retractabila.

De asemenea, montantul B are deformare programata, ceea ce duce la reducerea efectelor impactului lateral. In panoul portierelor este integrat un material tampon care protejeaza bazinul si abdomenul ocupantilor. In cazul impactului spate, roata de rezerva este impiedicata sa alunece gratie sistemului de prindere si configuratiei speciale a podelei.

Autoshow

Tags: