De la Coca-Cola, brand manager Nokia

Apropo.ro / 23.08.2004, 11:02
De la Coca-Cola, brand manager Nokia
Producatorul numarul unu de telefoane mobile la nivel mondial, compania finlandeza Nokia, a angajat un fost oficial al Coca-Cola pe postul de brand manager, în efortul sau de a recupera procentele pierdute din cota de piața, informeaza ZDNet News. Fiind obișnuita cu locul

Producatorul numarul unu de telefoane mobile la nivel mondial, compania finlandeza Nokia, a angajat un fost oficial al Coca-Cola pe postul de brand manager, în efortul sau de a recupera procentele pierdute din cota de piața, informeaza ZDNet News.

Fiind obișnuita cu locul întâi în topul producatorilor de telefoane mobile, compania finlandeza se afla într-o perioada incerta, cota sa de piața scazând în ultimele luni sub 30%. Totuși, se pare ca finlandezii și-au stabilizat poziția, pe trimestrul al doilea Nokia înregistrând o cota de piața de 27,7%. Pe urmatoarele locuri s-au clasat Motorola cu 14,7% și Samsung cu 13,9%, se arata într-un raport recent al International Data Corporation (IDC).

Noul brand manager angajat de Nokia, Keith Pardy, a lucrat pentru Coca-Cola timp de 17 ani. El a fost vicepreședinte al departamentului global de branding pentru produsele care nu erau bazate pe cola, scrie ZDNet News. Spre deosebire de predecesorul sau la Nokia, Pardy va avea biroul la Londra și nu în Finlanda.

Conform unui sondaj recent realizat de BusinessWeek și Interbrand, Coca-Cola este brandul numarul unu din lume, în timp ce Nokia este primul brand ne-american, situat pe locul 8 în clasamentul general. Totuși, în comparație cu topul de anul trecut, Nokia a coborât doua locuri. Valoarea brandului Nokia a scazut cu 18% fața de anul trecut, afirma autorii studiului citat.

Nokia a pierdut o serie de oportunitați de dezvoltare în ultimii ani, iar unele din încercarile de a recupera terenul pierdut au dat greș, sunt de parere analiști din piața.

Spre exemplu, telefonul optimizat pentru jocuri N-Gage este considerat o dezamagire. „Vânzarile au fost mari, însa nu cât ne așteptam noi”, a declarat în luna iunie Matti Alahuhta, vicepreședinte executiv al Nokia. Un alt model cu probleme este 7700, despre care Nokia a spus, tot în iunie, ca va fi „tras pe dreapta” pentru moment, urmând ca lansarea sa fie amânata, probabil, pentru 2005. Modelul 7700 este un telefon de tip „media phone”, cu un ecran color mare, care va fi capabil sa redea nu doar fisiere MP3 si radio FM, ci si filme digitale si chiar transmisie TV.

Numarul de celulare vândute la nivel mondial în al doilea trimestru al acestui an a crescut cu 36,7 % fața de aceeași perioada a 2003, releva studiul IDC.

„Creșterea puternica a fost generata de dorința oamenilor de a-și înlocui telefonul vechi cu unul multimedia și de creșterea numarului de utilizatori de telefonie la nivel mondial”, a apreciat un analist al Strategy Analitycs. „Concurența agresiva îi va obliga pe principalii jucatori sa asculte mai atent cererile pieței pentru a livra clienților exact funcționalitațile pe care aceștia le cauta”, a spus la rândul sau un analist IDC.

Pentru comentarii si sugestii, scrie in Forumul Software & Hardware.
Mihai Musatoiu, [email protected].