Noua axa a celor doua mari tari europene constructoare de motociclete din Europa incepe sa devina din ce in ce mai vizibila.
Italia, tara de origine a scuterelor si detinatoarea celor mai multe marci de motorizate cu doua roti, avea nevoie de un partener pe masura, un concurent cu care sa-si masoare fortele. Vechiul sau aliat din anii Â’40, Germania, a demonstrat in ultimii zece ani ca legendara industrie moto germana nu a pierit ci a suferit unele transformari. Astfel pe langa temuta divizie BMW Motorrad au reanviat marci celebre ca MZ, Simson si Sachs. Fiecare din aceste marci si-au impartit piata pentru a umple golurile de gama lasate de BMW.
Sachs s-a orientat pe productia de biciclete, normale sau propulsate cu ajutorul unor mici motoare electrice sau cu ardere interna, mopeduri, scutere, motociclete de 125cmc, 650cmc si 800cmc.
Productia de biciclete a fabricii din Nurenberg dateaza inca din 1886. Cunoscuta mai mult sub numele de Hercules, compania reuseste in 1898 sa scoata la vanzare un autovehicul propulsat electric ce reusea performanta de a rula cu o viteza de 40 km/h cu o autonomie de 80 km. Prima motocicleta intra in productie in 1904, la scurt timp dupa Indian si Harley-Davidson.
Dupa primul razboi mondial productia de motociclete se reia prin folosirea unor furnizori de motoare ca JAP, Villiers, Moser, Bark, Ilo si Sachs. Pentru scurt timp, deoarece izbucneste al doilea razboi mondial iar fabrica se orienteaza spre productia militara. Clauzele impuse Germaniei dupa incheierea armistitiului si situatia economica din acea vreme forteaza fabrica din Nurenberg sa treaca la productia de utilitati casnice. Ca si BMW, mare producator in acele vremuri de bidoane de lapte, castroane si tacamuri, Hercules Werke revine la prima dragoste, motocicletele.
In 1956 Hercules produce cu mare succes de piata modelul K100 propulsat de un motor Sachs de 98cmc. Sapte ani mai tarziu, cand pe piata incepe sa-si faca aparitia din ce in ce mai mult japonezele, Sachs preia intreaga compa-nie Hercules si este nevoita sa intre, in 1965, in marea Zweirad Union alaturi de Victoria, Express si DKW.
O ultima incordare a muschilor in fata suprematiei orientale este creearea modelului W-2000 in 1974, prima motocicleta cu motor Wankel.
Productia se diversifica, fabrica din Nurenberg devenind din ce in ce mai mare. Noua oranduire geopolitica influenteaza si economia. In 1995, la o suta de ani de la infiintare, Hercules se divide. Productia de biciclete este vanduta grupului ATAG iar departamentul de motorizate se redenumeste Sachs Fahrzeug- und Motorentechnik GmbH.
Astazi, dupa cateva greutati financiare, Sachs este cel mai mare importator de moto din Germania. In portofoliul sau figureaza nume ca Malaguti, VOR, SYM, BLATA, Motorhispania si Dinli (ATV).
Ultima creeatie a celor de la Sachs este conceptul MadAss. Coborat parca din imaginatia noii generatii de Internauti, conectati permanent la lumea virtuala, acest autovehicul este combinatia dintre un moped si o motocicleta. Chiar si denumirea, MadAss, pare sa fie un nickname. In ciuda aspectului de moped, pornirea se face de la starter electric, are cutie cu doua sau trei viteze iar motorul este de 50 cmc in patru timpi, racit cu aer. Cadrul din teava este si rezervor iar farurile sunt doua proiectoare cu lupa. Lampa spate alcatuita din leduri, semnalele de directie din ghidon si afisajul digital pe cristale lichide il fac ca intors din timp. Ca de fiecare data, germanii inventeaza ceva. Asa sunt ei. Asteptam ca, dupa lansarea din aceasta toamna, italienii sa-i dea un design artistic iar japonezii sa-l perfectioneze.
Autoshow