Pentru a acorda sanse egale de patrundere în finala a aplicatiilor educationale din cât mai multe discipline de studiu, anul acesta, CUPA SIVECO 2004 este organizata pe sase sectiuni.
Pentru elevii cu aptitudini, înclinatii si interes în realizarea de aplicatii informatice cu caracter educational, dar si pentru profesorii implicati în crearea de mijloace de învatamânt inovatoare, anul 2004 începe cu vesti bune: a fost lansata CUPA SIVECO – Editia a II-a, competitie menita sa desemneze cele mai bune aplicatii de software educational.
Organizat de SIVECO România, sub patronajul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului si în parteneriat cu revista PC Magazine, concursul îsi propune valorizarea potentialului creativ al tinerilor creatori din învatamântul preuniversitar.
„În anul acesta ne asteptam la o adevarata avalansa de lucrari de calitate. Experienta acumulata în timpul concursului CUPA SIVECO de anul trecut si succesul de care s-a bucurat echipa Colegiului National Cantemir Voda din Bucuresti la expozitia ONLINE EDUCA BERLIN 2003 sunt factori suficient de motivanti pentru concurentii din acest an. Pe de alta parte, putem vorbi si de îmbunatatirea conditiilor de creatie, toate liceele din tara beneficiind acum de un laborator informatizat performant, în care liceenii studiaza nu doar informatica, ci si matematica, fizica, biologia si chimia, cu ajutorul AEL. Aceasta platforma de eLearning, dezvoltata de SIVECO Romania, cuprinde lectii interactive ce pot servi elevilor si profesorilor drept model pentru dezvoltarea de noi aplicatii”, declara domnul profesor Radu Jugureanu, responsabil pentru materiale educationale la SIVECO Romania.
Domnul profesor Traian Ionescu, directorul programului Sistem Educational Informatizat (SEI), initiat de Ministerul Educatiei Cercetarii si Tineretului, considera ca: „Obiectivul major al CUPEI SIVECO îl constituie nu evidentierea talentelor participantilor de a crea software cu continut educational, ci stimularea si recompensarea celor care, cu „scânteie” de creator, ofera noi si ingenioase forme de însusire de catre elevi a unor notiuni pentru care doar manualul, tabla, creta sau elocinta profesorului nu sunt suficiente pentru a descoperi si acumula noi cunostinte”.
Ca si anul trecut, CUPA SIVECO se adreseaza echipelor mixte, formate din maxim trei elevi, indiferent de anul de studiu (clasele IX-XII), un profesor de specialitate si un îndrumator pentru tehnica de programare folosita (îndrumatorul poate sa fie profesor de informatica, un elev dintr-un an superior sau un student). Echipele pot fi alcatuite din elevi si profesori ai unor licee sau scoli diferite.
„Cupa SIVECO, devenita deja o traditie, poate fi privita din perspectiva unui scop dublu: pe de o parte este vorba de canalizarea talentului de programatori spre obiective concrete si pe de alta de pregatirea unor viitori dascali. Avantajele sunt evidente pentru oricine, chiar daca este profan în materie. Un alt obiectiv major este lucrul în echipa mixta, profesori elevi, ceea ce va da posibilitatea viitorilor specialisti sa învete din timp ca proiectarea unui sistem nu este doar rodul unei clipe de geniu, ci un lucru serios care depinde în special de interactivitatea umana”, apreciaza domnul Dan Iancu, redactorul sef al revistei PC Magazine.
Fiecare echipa poate posta, pe http://portal.edu.ro si pâna pe 15 mai 2004, aplicatia realizata.
Detalii despre concurs pot fi obtinute vizitând www.portal.edu.ro, www.siveco.ro.
Sursa: Siveco, preluat de SmartNews.