Caritatea la romani

Apropo.ro / 03.10.2005, 12:57
Caritatea la romani
Vorbim mult. Exageram de dragul exagerarii. Ne ambalam. Ne dam mai mari decat suntem. Din cand în cand mai facem cate un teleton. Invitam persoanele publice sa-și deshida portofelul în fața camerelor de luat vederi și ele o fac, caci da bine. Le prezentam nenorociri


Vorbim mult. Exageram de dragul exagerarii. Ne ambalam. Ne dam mai mari decat suntem. Din cand în cand mai facem cate un teleton. Invitam persoanele publice sa-și deshida portofelul în fața camerelor de luat vederi și ele o fac, caci da bine. Le prezentam nenorociri greu deîndurat și între doua dezastre susținem campanii sociale care justifica pana la ultimul cent sumele primite din surse europene. Suntem caritabili.

Dupa nefericirea provocata de minți bolnave la 11 septembrie, Statele Unite au trimis trupe în Afganistan în speranța de a-i taia rasuflarea lui Bin Laden. Cum banii n-ajung niciodata, s-a apelat la bunavoința poporului. Americanii au aratat înca odata lumii întregi ce înseamna creativitatea și au inventat atunci niște fundițe magnetice pe care au scris „Support Our Troups”. Rar mai vedeai o mașina pe care sa nu fie lipit un astfel de exemplar. Costa 1 dolar și se gasea la fiecare benzinarie. S-au adunat cateva milioane bune. Extrem de binevenite la bugetul dedicat trupelor din afara graniței.

Ceva mai tarziu, celebrul ciclist Lens Armstrong, caștigator de șapte ori consecutiv al Turului Franței, a preluat ideea pentru a susține lupta împotriva cancerului. A pastrat conceptul, dar a modificat execuția. În loc de fundițe el a inventat niște brațari din cauciuc, de culoare galbena. Costa tot 1 dolar și sunt inscripționate cu numele fundației, LiveStrong. Ideea funcționeaza perfect. Printr-un simplu semn de identificare, oamenii arata ca aparțin unei comunitați responsabile. Deci cumpara.

Între timp Dumnezeu ne-a dat ploaie. Cu mult mai mult decat ar fi fost cazul. Dezastrul a depașit în pesimism orice previziune, așa încat, caritatea din noi n-a mai putut fi ținuta-n frau. Televiziunea Naționala a lansat o albastra colecție de brațari de cauciuc, cu mesajul Invingem Apele, la care a adaugat cu nonșalanța propriul brand, TVR. Asta ca sa vada toata lumea ca pe noi daca ne mananca-n cur ne scarpinam pana și cu campanii umanitare. Caci, vorba aia, „mulți vede, puțini cunoaște” diferența dintre binefacere și reclama nerușinata. Semn clar ca, de fiecare data cand în Romania apare o balta se gasește imediat cineva care sa dea cu bata-n ea.

Tags: