Formula prin care popularele show-uri TV sunt transferate pe marele ecran pare, de acum, a fi batuta în cuie. Pasul nr. 1: achiziționeaza drepturile. Pasul nr. 2: strânge câțiva actori din subsolul „listei A” cu o vaga asemanare cu distribuția originala. Pasul nr. 3: recicleaza de la una pâna la trei intrigi ale celor mai tari episoade. Pasul nr. 4: roaga-te ca atotputernicul zeu al brand-ului sa funcționeze și sa aduca publicul în sali, ignora cronicile sarcastice și așteapta ca valul de nostalgie sa inunde box office-ul.
În ciuda schemei aproape sacrosante, se întâmpla un lucru straniu: aceste pelicule continua sa aiba, în marea lor majoritate, un impact anemic la public, recompensele finanicare fiind extrem de subțiri. Cât despre specialiști – ele înseamna un prilej de-a arunca pe hârtie cele mai inventive invective. Cu toate acestea, Hollywood-ul persevereaza: se pare ca, pentru unii producatori, tot e mai puțin riscat decât sa încerce sa livreze ceva cât de cât original.
Așadar, ar trebui sa fim fericiți ca regizoarea și scenarista Nora Ephron a aruncat aceste reguli pe geam, atunci când a adaptat mult îndragitul serial „Ce vraji a mai facut nevasta-mea”. În esența, „Bewitched” e o farsa prelungita: un actor narcisist (Will Ferrell) încerca sa-și revitalizeze cariera jucând într-un remake al acestui clasic sitcom și, din greșeala, distribuie în rolul Samanthei o veritabila vrajitoare (Kidman). Problema e ca „Bewitched”, serialul, funcționa tocmai grație farmecului sau de moda veche și aceasta „reinterpretare” nu funcționeaza, mai ales ca Ephron se straduiește mult prea tare sa faca „altceva”.
Încercarea regizoarei de a fi originala cu orice preț într-un tipar obosit, nu e nici comica, nici magica. Regizoarea a folosit chiar cuvântul „reimaginare” – o expresie ceva mai sofisticata încercând sa descrie grosolanul proces prin care un dragalaș serial TV de altadata e canibalizat de un comitet de producție de azi.
Și, totuși, în ciuda eșecului la box office al lui „Bewitched”, acest trend nu da semne de oboseala. O vom vedea pe Jessicca Simpson în „Dukes of Hazzard”. Se vorbește despre un lungmetraj „Friends”, despre un nou „X-Files: The Movie”, despre versiuni cinematografice la „A-Team”, „Miami Vice”, „Get Smart” și „The Munsters”. Nici unul dintre acestea nu promite sa se apropie de nivelul lui „The Fugitive”.
Afla mai multe despre cum eșueaza show-urile tv pe marele ecran numai din