Clișeu sau inovație, numai bani sa fie!

Apropo.ro / 30.07.2005, 14:02
Clișeu sau inovație, numai bani sa fie!
O gluma de dragul glumei. Un mesaj rupt de relevanța produsului. O reclama care șocheaza fara priza la realitatea brandului. Între creativitate și bani, publicitarii aleg... banii prin creativitate. Cand pot și cat îi ține. Daca nu se poate așa, atunci

O gluma de dragul glumei. Un mesaj rupt de relevanța produsului. O reclama care șocheaza fara priza la realitatea brandului. Între creativitate și bani, publicitarii aleg… banii prin creativitate. Cand pot și cat îi ține. Daca nu se poate așa, atunci clientul sa fie mulțumit cu un produs mediocru, ca și creativii dorm liniștiți.

Nu se blazeaza, ci așteapta o alta campanie sau un alt client… „Noi, creativii, avem un prim lucru în cap: produsul trebuie vandut și clientul trebuie sa fie mulțumit. Asta nu înseamna ca ideea de creativitate nu este obligatorie. S-a dovedit, prin studii, ca spoturile și campaniile creative vand mai bine”, e de parere Dan Amariei, senior copy la agenția de publicitate Ogilvy & Mather.

Totuși, sunt destul de puțini clienți care au curaj sa mearga pe mana unei idei creative, daca nu au încredere ca e eficienta. Daca produsul vinde, înseamna ca își face treaba pentru ei.

„Se poate întampla ca ei sa puna virgula înainte și dupa „și”, iar reclama sa apara așa pe post. Deși apar frustrari pe tema asta, nu cred ca mi-aș da demisia numai pentru ca nu e o chestie inteligenta, pe care eu am scos-o”, comenteaza Amariei.

Liderii pieței de advertising din Romania – cei de la Leo Burnett și McCann Erickson – sunt de parere ca în agențiile lor creativitatea și comercialul merg mana în mana. Pentru ca „noi asta facem: vindem creativ, ne folosim ingeniozitatea. E un mijloc prin care nu ai cum sa nu te impui pe piața. Cat timp creativitatea e relevanta și campania e mai eficienta și vinde mai bine! Dar, daca faci ca ceilalți, vinzi la fel ca ei. În schimb, daca te deosebești de clișeu, daca ieși în evidența, te rupi și te detașezi în caștigator – de bani, vizibilitate, respect”, așa cum spune Bogdan Naumovici, CEE Europa Centrala și de Est la Leo Burnett.

Sau… „chiar și în cazul unei promoții (catalogata din start drept ceva ) trebuie sa fii remarcat, sa poți ieși în evidența din mulțimea de activitați promoționale facute zilnic în Romania. Sunt 50 de marci care ma roaga sa trimit trei ambalaje, de ce aș alege tocmai oferta ta? Și ca sa ieși în evidența trebuie sa ai: creativitate la nivelul mecanismului promoțional; creativitate la nivelul implementarii; și, nu în ultimul rand, creativitate la nivelul comunicarii. Altfel iese doar o alta promoție de doi bani”, comenteaza Alexandru Dumitrescu, head of copy la McCann Erickson.

Afla mai multe despre publicitate, creativitate și bani numai din

Tags: