Vremurile de aur cand un talk show facea sau desfacea un guvern au cam apus, audiența talk-show-urilor scazand treptat de la o medie de 2,7% în 2001 la 0,9% în acest an. Astazi, talk show-ul se împarte în doua categorii a caror distincție o face stilul realizatorului.
De o parte a baricadei îi avem pe Radu Moraru la B1TV, Dan Diaconescu la OTV și Madalin Ionescu la Național TV, care prefera talk-show-ul senzațional, indiferent de invitații pe care îi au în emisiune. La polul opus e talk-show-ul cu personalitate, unde prezentatorul e la fel de important ca invitatul.
Stelian Tanase, Emil Hurezeanu sau Robert Turcescu sunt doar cateva exemple în care spectacolul emisiunii este asigurat în egala masura de invitat, subiect și prezentator.
Undeva la granița celor doua tabere de mai sus se afla Marius Tuca. Deschizator de drumuri în talk-show-ul spectacol, Marius Tuca a virat în ultimii ani catre cea de-a doua categorie. Victima a propriului sau succes, directorul „Jurnalului Național” se afla într-o dilema importanta a carierei sale de realizator tv. Pentru a se întoarce la audiențele impresionante el trebuie sa ofere spectacol, dar ultimele sale emisiuni l-au aratat prea puțin dispus sa mearga în aceasta direcție. Cum interesele stației la care lucreaza sunt în primul rand comerciale, șansele ca Marius Tuca sa prinda un tronson orar favorabil sunt destul de scazute.
Programul lui Dan Diaconescu de la OTV este un fel de imagine în oglinda, rasturnata și uneori și deformata, a emisiunii lui Marius Tuca. De multe ori poți gasi în emisiune aceleași personaje care faceau audiența la Antena 1 cu mulți ani în urma. Daca Marius Tuca încerca însa sa îi struneasca, Dan Diaconescu nu face altceva decat sa-i provoace sa deverseze tot ce au de spus. Diverse personaje controversate se îngramadesc în același studio în care au aparut în seara precedenta oameni onorabili.
Și pentru ca între cei doi mai era loc pentru un al treilea, a aparut Radu Moraru, care îmbina cu succes invitații serioși cu tot felul de ciudațenii. Beneficiar al unui culoar norocos, Nașul a lucrat metodic și s-a cațarat peste emisiunile competiției pana spre primele locuri ale piramidei. El a reușit performanța sa aiba ceva audiența chiar și cu reluari ale unor emisiuni de acum cateva luni. A riscat, construindu-și promo-uri ale emisiunii în care îl ataca direct pe Marius Tuca și chiar aducand în platou o maimuțica pe post de mascota.
O confruntare între cele doua stiluri de a realiza un talk-show nu se va produce niciodata și, cel mai probabil, vom avea parte de tot mai multe personalitați atrase de realizarea unor emisiuni de televiziune și gata sa își intervieveze colegii de dragul punctelor de audiența. Dar mai multe despre adepții programelor bazate pe personalitatea realizatorului într-un articol viitor.
Afla mai multe despre spectacolul Talk- show-urilor numai din