Cum se promoveaza block-busterele

Apropo.ro / 27.06.2005, 15:38
Cum se promoveaza block-busterele
Sezonul de vara e, printr-o tradiție impusa de americani, unul al block-busterelor. Obiceiul americanilor de a merge la film vara, în concediu, dublat de practica din ce în ce mai raspandita a lansarilor simultan pe mai multe continente, a facut ca în aceste luni sa asistam la o

Sezonul de vara e, printr-o tradiție impusa de americani, unul al block-busterelor. Obiceiul americanilor de a merge la film vara, în concediu, dublat de practica din ce în ce mai raspandita a lansarilor simultan pe mai multe continente, a facut ca în aceste luni sa asistam la o avalanșa de premiere – o data cu care, desigur, au aparut și campaniile promoționale.

Promovarea filmelor asculta de puțin obișnuite; cum nici un film nu seamana cu altul, la fel sunt și reguli promoțiile. De exemplu, punem pariu ca n-o sa ghiciți niciodata ce companie a început recent sa se promoveze prin intermediul filmelor: Symantec!

Aproape ca nu-ți vine sa crezi: Symantec este unul dintre cei mai mari producatori de… software antivirus din lume – asta în cazul în care nu știați ca firma produce faimosul Norton Antivirus. În Austria, se deruleaza în prezent o promoție prin care cei care cumpara pachetul de software Norton SystemWorks 2005 Spiderman Edition (versiunea 8.0) primesc un cupon de reducere la cumpararea DVD-ului cu „Spider-Man 2”.

Pare surprinzator doar la prima vedere: publicul-ținta al filmelor cu super-eroi aparține probabil generației pasionaților de computere, a puștanilor care au crescut cu carți de benzi desenate, romane grafice și jocuri pe calculator sau console. Sunt puștii care își pun în mod serios întrebarea daca Omul-Paianjen e mai tare decat Superman – sau, în logica imaginata de advertiseri, daca antivirusul Norton merge mai bine decat Kaspersky… În plus, imaginea de luptator cu forțele raului „rimeaza” bine cu ceea ce face un program antivirus.

Citește mai multe despre cum se promoveaza block- busterele numai în

Tags: