Grupul Mobexpert își dezvoltă anul acesta strategia de retail, orientându-se către mall-urile de amenajări interioare, după ce în ultimii ani a investit în hipermagazine de mobilă, a spus Dan Viorel Șucu, președintele grupului.
Primul proiect de acest tip va fi dezvoltat de Domus Mex – compania imobiliară a grupului Mobexpert – în complexul comercial Băneasa, a cărui construcție va începe anul acesta.
Domus Mex va investi 15 mil. euro într-un mall de amenajări interioare cu o suprafață totală de 23.000 de metri pătrați, în cadrul complexului Băneasa. Spațiul va fi închiriat atât magazinului Mobexpert, cât și altor șapte-opt retaileri de mobilă și decorațiuni din afara grupului.
În ultimii ani, Domus Mex a investit peste 30 mil. euro în trei hipermagazine în București a căror suprafață este închiriată exclusiv de magazinul Mobexpert.
„Începând de anul acesta, toate proiectele Domus Mex vor fi de tipul mall-ului de amenajări interioare, în care ancora principală va fi reprezentată de magazinul Mobexpert, dar care nu va mai avea exclusivitate”, a spus Șucu.
Următoarele locații în care vor fi dezvoltate astfel de proiecte sunt centrele comerciale din Ploiești și Constanța.
„Acest mall de amenajari interioare oferă posibilitatea creării unui spațiu de tip Çone-stop-shopÈ, care să acopere toate nișele de piață și toate stilurile de viață”, a spus Șucu. El a adăugat că, în acest fel, oferta hipermagazinelor Mobexpert va fi completată cu alte concepte de magazine. „Produsele comercializate de către firmele expozante se vor adresa preponderent consumatorilor cu venituri medii și mari. Este posibil să fie și retaileri care nu sunt la ora actuală prezenți deloc pe piața românească”, a mai spus președintele grupului Mobexpert. Printre magazinele care vor închiria spații în mall-ul din Băneasa se numără și Class, divizia de mobilă de lux a grupului.
„Constructorul va fi compania românească Comnord, care a construit și clădirea Mobexpert din Militari. Într-un complex în care sunt prezente numai companii străine, proiectul Domus Mex este unul integral românesc și vrem să demonstrăm că și o firmă românească poate să facă un lucru la același nivel cu cele străine”, a mai precizat Șucu. Amortizarea investiției va dura circa nouă ani. „Vom încerca să menținem costul chiriei la o valoare acceptabilă, ceea ce va face ca termenul de amortizare să fie mai mare”, a spus Șucu.
La Băneasa, investiția Domus Mex este finanțată parțial din surse proprii, parțial din surse bancare, atrase de la Alpha Bank, ING, BCR, BRD-GSG și Unicredit.
Domus Mex a anunțat că în perioada 2005 – 2007 va avea în derulare investiții totale de 33 mil. euro în cinci locații – Brașov, Băneasa-București, Ploiești, Constanța și Sofia (Bulgaria).
Grupul Mobexpert este format din peste 30 de firme și are 5.000 de angajați. Pe primele patru luni ale acestui an, vânzările din cele trei hipermagazine Mobexpert din București au înregistrat o creștere cu 46,9% în euro față de aceeași perioadă a anului trecut, iar în cele patru mari orașe de provincie (Brașov, Timișoara, Constanța și Cluj) acestea s-au majorat cu circa 40%.
Cu o suprafață totală de circa 224 de hectare și o investiție de peste un miliard de euro, centrul comercial Băneasa este unul dintre cele mai mari proiecte de acest gen din București. Proiectul va fi dezvoltat în două faze și va include clădiri de birouri, centre de conferințe un hipermarket și magazine de articole sportive.
Georgiana Stavarache
ZF Transilvania Cluj