Prinsa din ce în ce mai des cu degetul în borcanul cu dulceața, publicitatea ni se înfațișeaza pe zi ce trece tot mai agresiva. Nu iarta nici o secunda, nu scapa nici un centimetru. Jocul de-a cum sa transformam „orice, în puțina publicitate” pare de neoprit. Poate mi se pare mie. Și totuși.
Cam o data la doua luni Consiliul National al Audiovizualului se rațoiește la advertising. Ca sugereaza retragera sau chiar amendeaza diverse reclame pe te miri ce considerente e discutabil. Ca descopera destul de des noi și noi modalitați de publicitate nereglementata e de apreciat. Înseamna ca imaginația industriei funcționeaza.
S-au încercat de-a lungul vremii toate artificiile. Mi-aduc acum aminte de o campanie celebra, în care, pentru o aniversare, o companie de telecomunicații a angajat cel mai popular dj de radio din țara, cu care a început un turneu de 24 de ore, în direct, prin cele mai importante orașe. Nu s-a pomenit nici o marca, nu s-a spus nimic de sarbatoarea companiei. Omul a facut doar o emisiune cu care a intrat în Cartea Recordurilor. A fost în direct pe toate posturile TV și pe prima pagina în toate ziarele. Poporul a fost în delir. Abia în a treia zi s-a comunicat discret ca toate astea au fost posibile datorita operatorului de telecomunicații sarbatorit.
Tot foarte discret, în maratonul Africii de Sud, unul din marii producatori de echipament sportiv avea accesul la expunere blocat din pricina exclusivitații competitorului direct. Ar fi facut orice sa treaca de bariera. Pana la urma a și reușit. A sponsorizat cel mai varstnic participant și prin urmare i-au vopsit pe obraji sigla extrem de cunoscuta. Evident, toate camerele televiziunii l-au filmat pe batran, cu atat mai mult cu cat ramasese ultimul, dar nu abandona. Omul a devenit erou, iar sponsorul lui mai bine expus decat partenerul concurent, care dadea chiar numele maratonului. Frumos, nu?
Daca va închipuiți cumva ca ai noștri sunt mai blegi decat ai lor la capitolul inventivitate, v-aș sugera sa va uitați cu ceva mai multa atenție la detalii. Ca de exemplu, la ce se vede de fiecare data prin geamul care da din studioul unei televiziuni particulare, fix într-o intersecție. Ia sa vedem, cat de repede descoperiți ce marca e frumoasa galbena decapotabila parcata zi de zi, sa ma iertați, exact pe trecerea de pietoni, unde riscul de a fi amendat e mult sub șansa de a fi expus la tv?
Andi Moisescu