Topmodelul Helena Christensen, leaderul formației rock „Bush”, Gavin Rossdale (foto 2), și „Howlin” Pelle Almqvist (foto 3), vocalistul grupului suedez „The Hives” și-au unit forțele pentru a prezenta „Vieți paralele”, un serial care face parte din campania MTV EXIT, campanie care luptă împotriva traficului de ființe umane.
„Vieți paralele” este continuarea documentarului „Trafic inuman”, prezentat de Angelina Jolie și difuzat în rețeaua MTV Europe în februarie 2005.
„Trafic inuman” a fost de asemenea difuzat de 25 de posturi TV din 17 țări europene de Ziua Internațională a Femeii (8 Martie).
Seria „Vieți paralele” este difuzată începând din 9 mai 2005, și include cinci scurtmetraje care au rolul de a informa și preveni tinerii europeni în legătură cu traficul de femei și fete în scopul exploatării sexuale.
În cele cinci episoade ale seriei joacă tineri actori și actrițe din Europa de Est și de Vest, iar filmările au fost făcute în Belgrad, Serbia, o zonă grav afectată de această tragedie.
Filmele vor putea fi vizionate și pe website-ul oficial al campaniei MTV EXIT, disponibil în 14 limbi: www.mtvexit.org.
„Sper că implicarea mea, a lui Gavin și a lui Pelle în campania EXIT va convinge și alte persoane din domeniul artistic, al divertismentului, muzicii și modei să ni se alăture în lupta împotriva traficului și exploatării. Sunt mândră să iau parte la această campanie și sper că aceste filme vor influența pozitiv atitudinea și comportamentul tinerilor, și îi vor încuraja să aibă ceva de spus despre această problemă critică”, a declarat Helena Christensen (foto 1).
Fiecare episod al seriei „Vieți paralele” recreează o situație normală, din viața de zi cu zi a unor tineri, prezentată în contrast cu întâmplările șocante povestite de victimele traficului. Subliniind diferențele și asemănările dintre tinerii aflați de o parte și de alta a acestui dialog, „Vieți paralele” transmite puternice mesaje anti-trafic publicului principal al MTV – tinerii, care sunt de asemenea și ținta traficanților care vor să-i exploateze.
Scurtmetrajele sunt difuzate de MTV România în fiecare seară, la ora 20:00, începând cu 16 mai 2005.
Seria „Vieți paralele” include:
1. „Plătind prețul” – Tinerii europeni sunt încurajați să se informeze în legătură cu traficul și să accepte faptul că plătind pentru sex pot fi complici la violarea unei victime a traficului, iar banii lor încurajează exploatarea.
2. „Alegerea corect㔠– Tinerele vulnerabile sunt îndemnate să analizeze foarte bine situația, să ceară sfaturi, pentru a putea lua decizii raționale și în cunoștință de cauză în legătură cu viitorul lor.
3. „Satul global” – Tinerilor din întreaga Europă li se arată că traficul de ființe umane este una dintre cele mai grave forme de încălcare a drepturilor omului și că exploatarea are loc oriunde, chiar și în imediata lor apropiere, nu numai în „cealaltă parte a lumii”.
4. „Ocazia bate la uș㔠– Tinerii din țările „sursă” ale traficului (Europa de Est și Centrală, fosta Uniune Sovietică) sunt încurajați să se unească și să se implice activ în deciziile care privesc viitorul prietenilor, colegilor și rudelor lor.
5. „Ziua judecății” – Tinerii europeni sunt îndemnați să aibă o atitudine tolerantă și înțelegătoare față de sutele de mii de victime ale traficului care încearcă să-și refacă viețile.
Ca și documentarul „Trafic inuman”, seria „Vieți paralele” va fi oferită în mod gratuit tuturor posturilor TV care vor dori să o difuzeze.
Campania MTV EXIT este susținută de SIDA, Agenția Suedeză pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională.
MTV EXIT
MTV EXIT este o campanie multiplÇŽ de conștientizare și prevenire, care are menirea de a atrage atenția asupra traficului de tinere în scopul exploatării sexuale în Europa. MTV EXIT este prima campanie inițiatÇŽ de Fundația MTV Europe. Campania a fost declanșatÇŽ în Novi Sad, Serbia în 2004 cu o mare prezențÇŽ la Festivalul EXIT, o colaborare între MTV și NGO care a implicat cele mai mari nume ale muzicii live din întreaga lume. Aproximativ 150.000 de oameni au venit sÇŽ asiste la reprezentațiile unor artiști cum sunt: Iggy Pop, Massive Attack, Cypress Hill, Goldfrapp și o serie de DJ internaționali. Tineri activiști și grupÇŽri anti-trafic din toatÇŽ regiunea au distribuit participanților materiale promoționale de prevenire. Canalul MTV, care cuprinde 15 țÇŽri din Europa de Est a produs o emisiune de o orÇŽ cu reprezentații live, interviuri cu artiștii și informații despre traficul de oameni. Programul Festivalului – din august 2004 – poate fi urmÇŽrit gratuit, on-line, de cei din estul Europei. Pentru mai multe informații despre Campania MTV EXIT accesați: www.mtvexit.org.
Fundația MTV Europe
Fundația MTV Europe este o oganizație britanică cu scop caritabil, înființată în 2003. Misiunea Fundației – „Free Your Mind” – este de a folosi și a crește capacitatea rețelei MTV de a informa tinerii europeni și adulții în legătură cu probleme sociale critice și nedreptăți cu care se confruntă societatea.
MTV România