Știi teoria cum ca ciocolata conține, în cantitați semnificative, hormonul fericirii și ca e de ajuns sa halești pe nerasuflate o tabla de ciocolata ca sa ți se para Bucureștiul mai curat, mai neted, mai colorat! Teoria e buna de dat la știri, de Valentine’s Day, de comentat, de promovat, ca sa-și umple producatorii de zaharuri în mod fericit porcusorul cu agoniseli. Dar cand ești la cura de slabire schimbi canalul daca apare reclama cu marmota. Sa nu vezi! Sa n-auzi!! Sa nu salivezi!!!
Eu ma eschivez de-o vreme binișor, de cand, tot intoxicata de știrile la zi, am realizat ca mai sunt mai puțin de trei luni pana vine vara și da moda fustițelor/bluzițelor peste mine, și mobilizata ca-ntotdeauna de must-have-uri și must-do-uri, m-am pus serios și științific pe slabit! Lucrurile îmi mergeau ca unse, voința-mi prinsese aripi pana cand a venit opt martie…
Ei bine, trebuie sa revin la teorie. Teoria asta cu ciocolata a intrat atat de bine în conștiința lumii încat de opt martie, ziua din an cand barbații își dau silința, se ofera cadou, instinctual, subliminal, ciocolata, multa ciocolata… Și eu sunt fericita caștigatoare a trei table de ciocoalata fina și a unei cutii imense cu bomboane de cicolata. Cu lapte, cu alune și stafide!!… Cu lichior de cireșe… Cu capucino!!! Le-am adus acasa. Ce sa fac? Și le-am ascuns bine, sus, într-un dulap. Marturisesc ca m-am mai impiedicat și-așa de vreo doua ori de ele și forțata de împrejurari, m-am înfipt în vreo trei bucațele. Apoi alte doua, înca una… Întamplarea m-a facut sa ma simt puțin fericita și tare vinovata.
Acuma, ar putea sa-mi explice cineva paradoxul asta? Adica ciocolata te face fericit și nefericit în același timp? Pentru ca, în genere, daca ma încearca vreun sentiment de vinovație (și m-a-ncercat!), eu ma simt tare nefericita! Sau, în unele cazuri, hormonul asta al fericirii cumparat de la alimentara are reacții adverse și lucreaza exact pe dos? Și daca are și lucreaza, pe mine de ce nu m-a avertizat nimeni? Dar daca e gaselnița de marketing a fabricanților de ciocolata și noi toți suntem victimele lor? Aș avea și eu o sugestie pentru fabricile de blanuri, bijuterii și agențiile de turism cu privire la o noua campanie de promovare… Cu riscul de-a ma victimiza pe mine și pe ai mei…