Mega BOMBA

Apropo.ro / 26.01.2005, 15:45
Mega BOMBA
In ultima vreme in oferta constructorului francez nu prea au avut loc modele sportive, cu exceptia micutului Clio. Desi a reusit sa isi construiasca o imagine de constructor potent din punct de vedere sportiv gratie performantelor din F1 si raliuri, acest lucru nu s-a reflectat

In ultima vreme in oferta constructorului francez nu prea au avut loc modele sportive, cu exceptia micutului Clio.

Desi a reusit sa isi construiasca o imagine de constructor potent din punct de vedere sportiv gratie performantelor din F1 si raliuri, acest lucru nu s-a reflectat intotdeauna si in productia de serie. Din potriva au inceput sa aspire la statutul de cea mai sigura masina, lucru deloc rau.

Se pare ca mai marii de la Renault s-au saturat sa fie depasiti pe strada de modelele concurente. Dupa revizuirea lui Clio V6 a venit randul doparii noului Megane. Asadar haideti sa vorbim de Renault Megane Sport.

Pentru a-si justifica demersul, francezii au venit in fata presei cu o statistica unde se spune ca, in anul 2002, au fost inmatriculate in Europa peste 30.000 de automobile din segmentul sport compact. Prin urmare, se poate castiga un ban cinstit si din lansarea unei versiuni dopate a noului Megane. Aceasta va fi fabricata la Dieppe, Franta, cresa in care invata bunele maniere toate modelele sport ale constructorului francez. Fiind la a doua generatie, Megane-ul a reusit sa isi faca destui prieteni in cadrul grupului. A mostenit de la versiunea de serie cele cinci stele NCAP si interiorul, iar de la departamentul sport atitudinea de invingator.

Turbo, solutia finala

Designul exterior reflecta excelent potentialul masinii. Spoilerul fata impresionant, farurile de ceata proeminente, montate in extremitatile masinii, eleronul discret din spate, evacuarea centrala dubla inspirata de Clio V6 creeaza convingerea ca noul Megane Sport este rezultatul unui tuner inspirat. Interiorul putea fi mai bine individualizat in comparatie cu versiunea de serie, cele cateva detalii menite sa sublinieze caracterul sportiv al masinii dand impresia de superficialitate.

Dar hai sa va spun ceva si despre motor, elementul esential al acestui pachet oferit de Renault. Francezii revin la turbo, o solutie tehnica viabila, care a adus multi lauri constructorului in era micutului 5. Vorbim despre un 2.000 cmc turbo, care „expira” 225 de cai-putere si un cuplu motor de 300 Nm. Propulsorul provine de la Clio Sport 2.0 16V, numai ca a primit un mic ajutor de la o turbina. Megane Sport se lauda cu 6,5 secunde necesare pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h si cu 26,7 secunde pentru a parcurge 1.000 de metri. Daca va mai spun ca se multumeste cu doar 8,8 litri in medie la 100 de kilometri, cred ca incepeti sa deveniti pofticiosi.

Tags: