Un site internet care comercializează cărți în format electronic propune versiuni de texte care emană miros de bibliotecă, după ce responsabilii săi au observat că studenților le place să simtă mirosul cărților pe care le citesc, relatează Reuters.
Un studiu realizat în rândul a 600 de studenți de institutul de sondaj Zogby International a arătat că 43% dintre persoanele intervievate consideră că principala calitate a unei cărți sau a unui obiect, în general, este reprezentată de miros.
Șase studenți din zece preferă să cumpere cărți de ocazie, mai curând decât lucrări noi sau în format electronic, deși e-book-urile sunt mult mai ieftine decât echivalentul lor în hârtie. Vânzările de cărți în format electronic au demarat foarte încet, însă site-ul CafeScribe.com crede că a găsit o soluție, odată cu anunțul lansării primei cărți electronice cu miros din lume.
Proprietarul CafeScribe, Bryce Johnson, a declarat că, începând din luna septembrie, societatea sa va trimite tuturor celor care cumpără un text pe internet un autocolant impregnat cu mirosul unei cărți vechi.
Studiul, efectuat între 15 și 21 august, arată că trei studenți din zece asociază mirosul de spațiu închis cu cartea lor favorită, iar 16% dintre ei asociază o carte care le-a plăcut cu aroma de cafea proaspăt măcinată.
„Prin plasarea acestor autocolante pe calculatoarele lor, cărțile electronice pe care le consultă vor dobândi același miros de învechit pe care îl apreciază așa de mult la cărțile tipărite, și asta fără nici o urmă de ADN, cum se întâmplă să găsim adesea pe paginile cărților utilizate foarte mult”, a adăugat Johnson într-un comunicat de presă.