Primul video cu noul Aston Martin DBS

Apropo.ro / 20.08.2007, 16:23
Primul video cu noul Aston Martin DBS
Chiar daca veți fi tentați sa spuneți despre DBS ca este doar un DB9 mai agresiv, cei de la Aston Martin îl considera un model de sine statator, care face trecerea de la mașina de strada la bolidul de curse DBR9. A aparut primul video cu Ulrich Bez, președintele

Chiar daca veți fi tentați sa spuneți despre DBS ca este doar un DB9 mai agresiv, cei de la Aston Martin îl considera un model de sine statator, care face trecerea de la mașina de strada la bolidul de curse DBR9.

A aparut primul video cu Ulrich Bez, președintele Aston Martin, facând prezentarea oficiala a mașinii – din pacate nu are o calitate foarte buna, însa cel puțin am aflat prețul estimativ al mașinii, care în USA va fi de circa 265.000 USD.

De fapt, DBS este Astonul de strada în care te vei simți la orice ora ca un mic James Bond, detaliile mașinii dând impresia ca ești la volanul unui arsenal pe patru roți, precum cele din seria de filme ale agentului 007.

Aston Martin DB9 este un mic pachet de mușchi, dar nu renunța la fluiditate și la o anumita nota de noblețe. DBS, în schimb, scoate în schimb latura agresiva, regasita pe modelul de curse DBR9, aspectul exterior fiind încarcat realmente de accesorii aerodninamice relativ discrete. Spoilerul frontal adopta fante de aerisire generoase și ferm profilate, în contradicție cu liniile curbe ale mașinii. Pe capota exista patru fante de aerisire, care par a disimula ascunzișul unor mitraliere, în timp ce, din gura de aerisire de sub grila foarte cunoscuta, te aștepți sa fie lansate în orice moment câteva rachete sol-sol.

Pragurile laterale lațesc foarte mult automobilul, iar spatele devine de-a dreptul militaresc, cu eleronul sau integrat, ieșirile razboinice ale evacuarii și difuzorul din firba de carbon. Stopurile, datorita formei și culorii metalice, dau impresia ca ai fost depașit de un tanc blindat, iar senzorii de parcare te duc mai mult cu gândul la niște capacele de unde se va scurge pe șosea ulei sau vor fi lansate alice, pentru a scapa de urmaritori, ca în filmele lui Bond.

Totuși, din punct de vedere tehnic, cu adevarat special la caroseria lui DBS este amestecul de aluminiu, magneziu și fibra de carbon, care îmbraca o structura integral din aluminiu (cunoscuta platforma VH). În plus, finisarea într-o nuanța grafit îi confera o exclusivitate aparte acestui nou model. Daca DB9 este un coupe cu 2+2 locuri, pentru DBS s-a preferat renunțarea la cele din spate, ramânând un pur coupe GT cu doua locuri și o ambianța gândita cu mult bun gust.

Interesant este faptul ca scaunele sport și volanul îmbracate în piele, ornamentele din aluminiu și carbon sau pedalierul racing nu creeaza o atmosfera de curse, fiind mai potrivit costumul impecabil decât combinezonul și casca. Dintre opțiunile disponibile pentru acest automobil remarcam scaunele din Kevlar sau finisarea consolei centrale în Piano Black. Oricum, grija pentru detalii este obsesiva, iar nivelul dotarilor, cum altfel, extravagant. Dar ce va gâdila mai mult orgoliul: multiplele gadgeturi electronice și sistemul audio de 700 W sau butonul START/STOP, care arata ca un mic giuvaer pe consola centrala?

Acesta pune în mișcare un nobil V12 de 6,0 litri, care dezvolta 517 CP la 6.500 rpm și un cuplu de 570 Nm la 5.750 rpm. Fața de propulsorul lui DB9, asistam la o creștere a puterii cu 60 CP, ceea ce, cumulat cu o scadere a greutații totale cu aproape 100 kg, îi confera lui DBS performanțe remarcabile: 300 km/h viteza maxima și doar 4,3 secunde pentru demarajul pâna la 100 km/h. Nu sunt neaparat valori care sa mai impresioneze în domeniul supersportivelor, dar DBS acceleraza cu 0,6 secunde mai rapid decât DB9, ceea ce este o evoluție remarcabila pentru Aston Martin. Și asta în condițiile în care acest V12 este strunit printr-o cutie de viteze manuala, cu șase trepte!

În plus, tehnicienii au pus un mare accent pe agilitatea mașinii, pentru ca manevrabilitatea acesteia pe trasee virajate sa nu îl faca de rușine pe James Bond în fața concurenței italiene sau germane. Diferențialul cu alunecare limitata este însoțit de o pleiada de sisteme electronice de asistența a stabilitații și tracțiunii, iar suspensia beneficiaza de ADS (Adaptive Damping System – controlul electronic al amortizarii). Conform inginerilor, s-a obșinut o distribuție favorabila a greutații totale, atât prin utilizarea materialelor ușoare, cât și prin montarea cutiei de viteze pe puntea spate (transaxle).

Jantele cu zece spițe duble au un design sportiv clasic și masoara 20″, lasând sa se întrevada discurile ceramice cu șase pistonașe – este pentru prima data când Aston folosește tehnologia CCM (Carbon Ceramic Matrix) pentr un model de strada. Discurile sunt uriașe, având diametrul de 398 mm în fața și 360 mm în spate, iar etrierele negre sunt inscripționate vizibil cu logo-ul Aston Martin, alaturi de un mare „S”, semn distinctiv al acestui bolid.

Așadar, în cazul unei urmariri spectaculoase, mister James Bond nu are nici un motiv sa dea vina pe mașina sa, mai ales ca, prin apasarea timp de patru secunde a butonului DSC, își va putea evidenția calitațile de pilot fara ajutorul electronicii. Totuși, chiar daca DBS a fost vedeta Concursului de Eleganța de la Pebble Beach, pâna și agentul 007 trebuie sa aștepte Salonul de la Frankfurt, pentru a afla care este suma pe care trebuie sa o completeze pe cec.

Promotor.ro

Tags: